راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی کنوود (خطاهای رایج لباسشویی کنوود)


چقدر برند کنوود را می‌شناسید؟

مقاله را با معرفی این برند انگلیسی شروع می‌کنیم. آقای کنت وود در سال 1947 با اختراع توستر شرکت خود را تأسیس کرد. بعد از اینکه فروش توستر با موفقیت انجام شد، تصمیم گرفت سایر وسایل برقی را هم در لیست تولیدات خود قرارداد. از معروف‌ترین وسایل برقی خانگی این شرکت می‌توان ماشین لباسشویی کنوود را نام برد.

مشخصات ماشین لباسشویی کنوود

به‌جرئت می‌توان گفت از بهترین ماشین لباسشویی‌های موجود در بازار برند کنوود است که از 50 سال پیش تا به امروز جایگاهش را بین سایر رقیب‌های قدرتمندش حفظ کرده است. این محصول وارداتی از کشور انگلستان به سایر کشورهای کویت، امارات. ایران صادر می شود و در داخل کشور شرکت پاک سرویس ضمانت عملکردش را برعهده گرفته است.

این شرکت انگلیسی تمام ماشین لباسشویی‌هایش را با ظرفیت 8 تا 9 کیلوگرمی و در دورنگ سفید و سیلور در بازار به فروش می‌رساند. از دیگر ویژگی‌های مهم این لباسشویی می‌توان به برنامه شستشوی روزانه آن اشاره داشت.

اگر تصمیمتان برای خرید لباسشویی کنوود قطعی شده؛ اما به دلیل عدم وجود قابلیت اد واش از خرید منصرف شدید، باید بگویم که در حین شستن لباس است نمی‌توان لباس دیگری را به آن اضافه کرد. اما می‌توانید به مدت 3 ثانیه دکمه استارت را نگه دارید تا کار لباسشویی متوقف شود و بعد از لباس دیگر را اضافه کنید.

شاید شما هم روی پنل لمسی عبارت Hy Giene Pro را پنل لمسی این مدل از لباسشویی دیده باشید. درواقع این عبارت نشان‌دهنده قابلیت سیستم ضدعفونی‌کننده ماشین لباسشویی کنوود است.

ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این برند قابلیت آبکشی اضافه آن است که با زدن دکمه Extra rinse می‌توانید آن را فعال کنید. این مدل از آبکشی باعث می شود هیچ رد و اثری از موادشوینده اضافی روی لباس هایتان باقی نماند.

درصورتی‌که قصد دارید لباس‌های خیلی آلوده‌تان داخل ماشین لباسشویی بیندازید، حتماً از Pre wash استفاده کنید. در واقع با انتخاب این گزینه شست‌وشو لباس‌های شما در دو مرحله انجام می‌شود.

یکی از مشکلاتی که زمان استفاده از لباسشویی با آن روبه رومی­شوید، سرو صدای بالای آن است. با چرخش تایمرلباسشویی کنوود برروی Mute washing شست­وشو را بدون هیچ صدایی انجام می­دهد.

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی کنوود

پیشنهاد می­کنیم لباسشویی با این امکانات و این قیمت را به تعمیرکار کاربلد و باتجربه بسپارید تا خیالتان از بابت ارائه خدمات راحت باشد. ماشین ­لباسشویی از آن دسته وسایل برقی است که در صورت تعمیر اصولی و سرویس مرتب، سالیان زیادی همراهی تان می­کند. لباسشویی کنوود محصولی با دوام و قدرت بالایی است این در صورتی است که تعمیر و سرویس دهی این وسیله برقی گران ­قیمت را با کمک همکاران باتجربه مشهد تکنیک انجام دهید و خودتان دست به آچار نشوید.

اگر فکر می­کنید با خطاها و مشکلات زیادی در لباسشویی کنوود مواجه شدید و باید این وسیله را کنار بگذارید و لباسشویی جدیدی را جایگزینش کنید، پیشنهاد می­کنیم حتما درباره قیمت ­های جدید استعلام بگیرید. از آن پس متوجه خواهید شد با یک دهم قیمت یک مدل جدید یا نو می توان مجدد از همان لباسشویی قدیمی استفاده کرد. پس ارزش تعمیرش را دارد!

مشخصات ماشین لباسشویی کنوود و راهنمای تعمیر آن

برای تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد می‌توانید به تیم مشهد تکنیک اعتماد کنید. این تیم متخصصین زیادی را برای تعمیر انواع برندهای ماشین لباسشویی آموزش داده است که یکی از این برندها کنوود می‌باشد. تکنسین های مشهد تکنیک به صورت تخصصی خطاهای رایج هر ماشین لباسشویی را می‌شناسند و برای تعمیر آن‌ها تخصص لازم را دارند.

همچنین این تکنسین ها از نظر سلامت جسمی و روانی مورد بررسی قرار می‌گیرند و مهارت آن‌ها از طرف مجموعه مشهد تکنیک تایید می‌شود. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید هر تعمیرکاری که از سمت تیم مشهد تکنیک به منزل شما اعزام می‌شود، قابل اعتماد بوده و با تخصص کامل اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی شما خواهد کرد.

خطاهای ماشین لباسشویی کنوود

درصورتی‌که ماشین لباسشویی جدید کنوود را خریداری کردید متوجه تغییرات این مدل با مدل‌های قبلی شده‌اید آن هم وجود صفحه‌نمایش روی آن است. ما لیستی از ارورهای کنوود را برای شما آماده کرده‌ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

ارور E01 ماشین لباسشویی کنوود

وقتی این ارور را روی صفحه‌نمایش مشاهده کردید باید از بسته‌شدن درب ماشین لباسشویی مطمئن شوید. اگر بعد از بسته‌شدن درب صدای آن را نشنیدید و درب بسته نشد، باید با تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید.

ارور E02 ماشین لباسشویی کنوود

خطای E02 زمانی روی صفحه‌نمایش لباسشویی کنوود ظاهر می‌شود که فشار آب یا سطح آب داخل  دستگاه کم باشد. قبل از اینکه هر اقدامی انجام دهید، بررسی کنید شکرآب ماشین لباسشویی کاملاً باز و آب در سایر قسمت‌های خانه وصل باشد. دستگاه را ریست کنید اگر بازهم مشکل ادامه داشت، برق لباسشویی را قطع و به یک تیم تعمیر ماشین لباسشویی زنگ بزنید و کمک بخواهید.

ارور E03 ماشین لباسشویی کنوود

پمپ یا فیلتر معیوب ماشین لباسشویی کنوود این خطا را به شما نشان می‌دهد. اگر بعد از تمیزکردن فیلتر خطا همچنان نمایش داده می‌شد، بدانید که تعمیر آن کار شما نیست.

ارور E04 ماشین لباسشویی کنوود

خطای E04 به شما می‌گوید داخل  لباسشویی مقدار زیادی آب وجود دارد. پس آب اضافی را به‌وسیله پمپ خارج کنید.

ارور E10 ماشین لباسشویی کنوود

این ارور مشکل آب ورودی را به شما نمایش می‌دهد. ابتدا نگاهی به لوله ورودی بیندازید که پیچ‌خوردگی نداشته یا فیلتر در شیر ورودی مسدود نشده باشد.

ارور E21 ماشین لباسشویی کنوود

 احتمال دارد مشکل تخلیه در هنگام شست‌وشو وجود داشته باشد یا اینکه پمپ تخلیه مسدود است.

ارور E30 ماشین لباسشویی کنوود

شاید درب ماشین لباسشویی به‌درستی بسته نبستید به همین دلیل این ارور را می‌بینید.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی کنوود چیست؟

دلیل این امر می‌تواند مسدود شدن شلنگ تخلیه، ایرادات پمپ تخلیه، خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی کنوود و… باشد. بهتر است برای تعمیر آن از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر درباره دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی می‌توانید اینجا کلیک کنید و مقاله مربوطه را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید.

خطاهای ماشین لباسشویی کنوود

ماشین لباسشویی کنوود کف زیادی تولید می‌کند.

احتمالاً از مواد شوینده زیادی استفاده کرده‌اید. برای راه این مشکل دکمه Start/Pause را بزنید. سپس برای ازبین‌بردن کف یک قاشق نرم‌کننده با نیم لیتر آب ترکیب کرده و در داخل کشوی ماشین لباسشویی بریزید. بعد از 5 الی 10 دقیقه دکمه را مجدد فشار دهید. حواستان باشد از شوینده‌های مخصوص ماشین لباسشویی استفاده کنید.

ماشین لباسشویی کنوود روی لباس لکه ایجاد کرده است

اگر بعد از شستشوی لباس‌ها ذرات مواد شوینده به‌خوبی حل نشده و بروی آن‌ها چسبیده بود، با تنظیم دستگاه روی Rinse یکبار دیگر شست‌وشو را انجام دهید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم درباره تعمیر ماشین لباسشویی کنوود صحبت کنیم. از مشکلات و راه‌حل‌های زیادی برایتان نوشتیم. اما در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی شما ارزش تعمیر دارد پس بهتراست در مواردی که خودتان کاری از دستتان برنمی‌آید به کارشناسان متخصص اعتماد کنید تا مشکل جدیدی به وجود نیاید.

منبع