شاهکار جدید علیرضا دبیر با حکم دادن به رفیق خارجی


صدای اهالی کشتی و رسانه‌ها درآمد؛ مگر خودمان در دنیا مدعی نیستیم؟

شاهکار جدید علیرضا دبیر با حکم دادن به رفیق خارجی

رئیس فدراسیون کشتی که ظاهرا علاقمند به مطرح ماندن در رسانه هاست در اقدامی عجیب یک مربی روس برای تیم ملی کشتی آزاد ایران انتخاب کرد که صدای اهالی این رشته را درآورد.

به گزارش گروه ورزشی تیترکوتاه، علیرضا دبیر بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون کشتی اقداماتی انجام داد که جنجال‌های زیادی را به راه انداخت؛ از جمله درگیری‌های علنی با وزارت ورزش و جوانان، پوشش نامتعارف در دیدار با عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، نماز خواندن حین جلسه مجمع کمیته ملی المپیک و درگیری با یک خبرنگار و اخراج او در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات کشتی مازندران.

رئیس جوان فدراسیون کشتی در تازه ترین اقدام جنجالی و در حالی که کشتی روسیه رقیب جدی ایران در سطح اول دنیا به شمار می رود، یک مربی روس به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد.

ماگومد عیسی حاجی‌اف دارنده مربی داغستانی که سابقه پیروزی مقابل سایتی‌اف معروف را هم دارد، به عنوان دستیار پژمان درستکار انتخاب شد و اعلام این خبر موجی از انتقادهای اهالی کشتی و رسانه‌ها را به دنبال داشت چرا که معتقدند به قدر کافی مربی داخلی برای کمک به تیم ملی وجود دارد ضمن اینکه به دلیل رقابت نزدیک ایران و روسیه در کشتی استفاده از مربی روس در تیم ملی ایران منطقی نیست همانطور که هرگز سابقه نداشته یک مربی ایرانی در تیم های ملی روسیه استخدام شود.

البته جدا از بحث فنی به نظر می‌رسد رابطه دوستانه و صمیمی شخص علیرضا دبیر با حاجی‌اف که باعث شده این مربی روس تا حدی به زبان فارسی نیز مسلط باشد، در این انتخاب بی‌تاثیر نبوده است.