شمارش معکوس برای نجات بورس / مجلس وارد عمل شد


شمارش معکوس برای نجات بورس / مجلس وارد عمل شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات دولت و اثرات منفی آن در بازار سرمایه گفت: نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی امروز با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار می‌شود.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت موضوع امروز جلسه و نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار می‌شود، درخواست می‌کنم شما نیز در این نشست شرکت کنید تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای عمومی کشور اتخاذ شود.

پورابراهیمی بیان کرد: شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال 1401 بازگشته و عملاً در بازده منفی در سال 1402 قرار داریم که این مسئله قطعاً به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود. البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده 234 و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.