قیمت بازگشایی طلا و سکه در معاملات امروز


قیمت طلا و سکه به پیروی از قیمت دلار، روز گذشته نوسان خاصی را تجربه نکرد. تنها برخی از قطعات سکه با تغییر جزئی روبرو بودند و قیمت طلای ۱۸ عیار نیز اندکی کاهش یافت.

قیمت طلا و سکه در پایان معاملات روز گذشته، روندی نزولی را ثبت کرد؛ اگرچه این روند شدت نداشت و حرکتی لاک‌پشتی را نشان می‌داد. این مسیر در پیروی از حرکت کند قیمت دلار رخ داد و در پایان روز با کاهش قیمت دلار در معاملات پشت خطی، تثبیت شد.

در جدول زیر قیمت بازگشایی طلا و سکه در معاملات امروز قابل مشاهده است.

قیمت-روز-سکه-و-طلا

طی هفته‌های اخیر، بازارهای مالی از نبود محرک قوی رنج برده‌اند؛ در این میان به دلیل ابهامات زیاد در سرنوشت اقتصادی کشور و مسیر مبهم ارتباطات بین‌المللی، بازارهای مالی در فاز احتیاطی فرو رفته‌اند. بر همین اساس طی این روزها، قیمت در بازارهای مالی از جمله دلار و طلا و سکه با سرگیجه و سرگردانی روبروست و حتی در زمان رشد و نزول، تغییران جزئی ثبت می‌کند.

به این ترتیب بازار طلا و سکه روز گذشته در حالی به کار خود پایان داد که قیمت سکه امامی بدون تغییر روی مرز ۲۸ میلیون تومان ثابت ماند و قیمت سکه بهار آزادی با اندکی افزایش به ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

در این میان قیمت نیم‌سکه در رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان درجا زد، قیمت ربع سکه در رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ثابت ماند و قیمت سکه گرمی هم روی عدد ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توقف کرد.

در همین حال قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با نوسان روبرو شد و در نهایت روی عدد دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان تثبیت شد. قیمت هر مثقال طلا نیز به ۱۰ میلیون و ۷۶ هزار تومان رسید که نسبت به بازگشایی بازار کاهش داشت.

در این میان انس جهانی طلا هم با کاهش روبرو بوو و به ۱۹۳۱ دلار رسید.