قیمت شمش طلا ریخت / سرگیجه قیمت نفت در بازار جهانی


کیوسک آنلاین /۲۱۴

 قیمت شمش طلا ریخت / سرگیجه قیمت نفت در بازار جهانی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و‌ کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش –روزنامه فایننشال تایمز ( Financial Times) در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ ( ۳۰ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • شانس به کشاورزان رو کرد

کشاورزان ذرت در آرژانتین نسبت به برداشت امسال بسیار خوشبین بودند زیرا شرایط آب و هوایی تقریباً عالی بود و به سالهای خشکسالی پایان داد. این همچنین خبر خوبی برای تلاش های رئیس جمهور خاویر مایلی برای بهبود اقتصاد در حال مبارزه است. کشاورزان ذرت با مشکل بزرگی روبرو هستند که بسیاری از حشرات برگ خوار محصولات آنها را از بین می برند. این باعث کاهش میزان ذرت آنها می شود و درست زمانی اتفاق می افتد که آنها آماده جمع آوری ذرت هستند.

  • سرگیجه قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت پس از تجربه کاهش قابل‌توجه، عمدتاً بدون تغییر باقی ماند، زیرا پیام‌های متفاوتی از جمله افزایش ذخایر نفت، تنش‌ها در خاورمیانه و بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا وجود دارد. شاخص جهانی برنت پس از افت 3 درصدی در روز چهارشنبه، زیر 88 دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به 83 دلار بود. ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 2.7 میلیون بشکه افزایش یافت که به بالاترین سطح از ژوئن گذشته رسید.

 

روزنامه نیویورک تایمز ( The New York Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • جدال سخت بانک مرکزی با تورم

بر اساس نظرسنجی فدرال رزرو، اقتصاد ایالات متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل رشد کمی داشته است. کسب و کارها نشان دادند که انتظار دارند تورم ثابت بماند. این روند کاهش نرخ سود را برای بانک مرکزی دشوار کرده است. بانک مرکزی ایالات متحده پس از آن که رهبر این بانک، جروم پاول، برنامه قبلی خود را برای کاهش نرخ بهره تغییر داد، به‌روزرسانی در مورد اقتصاد را به اشتراک گذاشت. او اکنون معتقد است که آنها باید سیاست پولی را برای مدت طولانی تری سختگیرانه نگه دارند زیرا تورم بالاتر از حد انتظار بوده است.

  • ریزش قیمت شمش طلا 

قیمت طلا در حالی کاهش یافت که معامله گران پیشنهاد فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره را در اسرع وقت بررسی کردند. قیمت شمش طلا در اوایل روز چهارشنبه ثابت مانده بود و بعد از ظهر تا 0.9 درصد سقوط کرد. چرخش روزانه برای این فلز گرانبها غیرمعمول نیست، زیرا فعالیت معاملات روزانه نوسان داشته است و قیمت ها در هفته های اخیر به سطوح جدیدی رسیده است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • سلاح طبیعت علیه اقتصاد جهانی

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی در 25 سال آینده با فقیرترین مناطقی که کمترین مسئولیت گرمایش جو را دارند، درآمد جهانی را حدود 19 درصد کاهش می دهد. بر اساس مطالعه روز چهارشنبه در ژورنال نیچر توسط محققان مؤسسه تحقیقاتی تأثیر آب و هوای پوتسدام آلمان، تأثیر اقتصادی تغییرات آب و هوایی در میزان درآمد مردم تا سال 2049 حدود 38 تریلیون دلار در سال است. تا سال 2100 هزینه مالی می تواند دو برابر آنچه مطالعات قبلی تخمین زده اند برسد.

  • قطار مهاجرت از ریل خارج شد

در یک سال انتخابات، رهبران پوپولیست از اروپا تا قاره آمریکا این روایت را مطرح می کنند که مهاجرت از کنترل خارج شده است. اگرچه صحبت ها و هیجانات زیادی در مورد مهاجرت بین المللی وجود دارد، آخرین تخمین سازمان ملل نشان می دهد که تعداد افرادی که در سراسر کشورها جابجا می شوند هنوز درصد کمی از کل جمعیت جهان است. اکثر مردم هنوز به جای رفتن به خارج از کشور، عمدتاً در داخل کشور خود نقل مکان می کنند. سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) می‌گوید تغییر واقعی سال‌های اخیر این است که محرک‌های اصلی جابه‌جایی – ژئوپلیتیک، فناوری و تغییرات آب‌وهوایی – با افزایش قابل‌توجه در کانال‌های نامنظم مهاجرت با بسته شدن مسیرهای امن در حال تشدید است.