نرم افزار صورت‌ های مالی چیست؟ نحوه تجزیه و تحلیل صورت مالی –


اطلاعات مالی باید در زمان‌های مشخص به دست استفاده کنندگان برسد تا بتوان از ‌آن‌ها استفاده نمود، زیرا اطلاعات مالی با گذشت زمان ارزش خود را از دست خواهند داد. اطلاعات مالی سازمان‌ها در قالب صورت‌ های مالی تحلیل ‌می‌شوند، این صورت‌ها را باید از نرم افزار صورت‌ های مالی دریافت نمود.

ما قصد داریم در این مقاله شما را با نرم افزار صورت‌ های مالی آشنا نموده و سپس یکی از بهترین نرم افزار‌های صورت‌ های مالی را به شما معرفی نماییم. تا انتها با ما همراه باشید.

صورت‌ های مالی چیست؟

صورت های مالی اطلاعاتی مفید را در اختیار مدیران قرار ‌می‌دهند، این اطلاعات مستند بود و چون قابل اعتماد هستند می‌توان از طریق ‌آن‌ها رسیدگی‌های لازم را انجام بدهند.

در واقع صورت‌ های مالی اطلاعات مالی سازمان را به صورت خلاصه طبقه بندی می کنند. صورت های مالی تصویری روشن از وضعیت مالی سازمان را ارائه ‌می‌دهند. صورت‌ های مالی اساسی شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت سود و زیان جامع و صورت گردش وجوه نقد هستند. صورت‌ های مالی باید در کنار یکدیگر ارزیابی شوند، تا اطلاعات ‌آن‌ها مفید واقع شود.

وجه تمایز نرم افزار صورت های مالی

کاربرد نرم افزار صورت‌ های مالی

کاربرد و مزایای نرم افزار صورت‌ های مالی را می‌توانیم در قابل موارد زیر نام ببریم.

  • تعیین میزان قابلیت‌های کسب و کار در تولید درآمد
  • تعیین توانایی کسب و کار در پرداخت بدهی‌ها
  • شناسایی مشکلات مالی سازمان
  • فراهم سازی امکان بررسی جزئیات معاملات تجاری
  • استفاده توسط سرمایه گذاران به عنوان مبنای گزارشات سالیانه سازمان

نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم

نر افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم با ارائه گزاشات مالی سازمان به صورت دقیق و با سرعت بالا، چشم اندازی از وضعیت مالی سازمان به صورت کل گرا و فرآیند محور ارائه ‌می‌نماید. وجود یادداشت‌های توضیحی در نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم موجب می‌شود مدیران توضیحات و جزئیات مورد نیاز را در هریک از صورت‌ های مالی ثبت نموده و بدین طریق تحلیل صورت مالی بسیار آسان تر می‌شود.

سیستم صورت‌ های مالی آرین سیستم این قابلیت را دارد که شماوضعیت مالی سازمان خود را در طی چند سال اخیر بررسی و تحلیل نمایید. تحلیل گزارشات درون سازمان از طریق نرم افزار صورت‌ های مالی شما را در تصمیم گیری‌های مهم یاری می‌کند.

محاسبه میزان فروش، بهای تمام شده و درآمد‌های سازمان از دیگر امکانات نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم می‌باشد. این گزارشات اطلاعات خود را از ترازنامه، صورت‌ های سود و زیان، گزارشات وجوه نقد و… بدست می آورند.

مزایای نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم

نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم امکانات مختلفی برای گزاشگیری، آنالیز وضعیت مالی سازمان و… ارائه ‌می‌نماید و ذکر همه این مزایا در قالب چند مورد امکان پذیر نمی‌باشد. اما در حالت کلی مهم ترین مزایای نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم شامل موارد ذکر شده در تصویر زیر می‌باشد.مزایای نرم افزار صورت های مالی

نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم اطلاعات مالی مربوط به واحد خزانه داری را از نرم افزار خرید و تدارکات دریافت می‌کند. نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم از طریق برقراری ارتباطی یکپارچه با سایر واحدهای سازمان نظیر انبارداری، حسابداری مالی، خزانه داری و… به بهبود و بهینه سازی فرآیندهای سازمان می‌پردازد.

خودکارسازی فرآیندها ازطریق ارتباطی که بین نرم افزار خرید و تدارکات و نرم افزار BPMS آرین سیستم وجود دارد، حجم نیروی انسانی در سازمان شما را کاهش داده و موجب افزایش سرعت ثبت اطلاعات و انجام کارهای حسابداری مربوط به خرید و تدارکات می‌شود.

یکی از مزایای اصلی نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم برخورداری از دو نسخه تحت ویندوز و تحت وب می‌باشد. سازمان‌ها می‌توانند باتوجه به نیاز خود نسخه تحت ویندوز یا تحت وب نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم را دریافت کنند. استفاده از نسخه تحت وب نرم افزار خرید و تدارکات آرین سیستم برای سازمان‌هایی که کارکنان دورکار دارند بسیار مناسب است.

باتوجه به دسترسی آسان تر و امکان استفاده از نرم افزار تحت وب در خارج از فضای سازمان، بسیاری از مشتریان آرین سیستم به نرم افزارهای تحت وب که توسط شرکت آرین سیستم تولید می‌شود روی آورده‌اند.

اگر شما هم مشتاق کسب اطلاعات کامل تر درباره نرم افزار صورت‌ های مالی آرین سیستم هستید و یا قصد ثبت نام دموی نرم افزار صورت‌ های مالی را دارید، حتما به سایت www.ariansystem.net مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت اطلاعات کامل تر و مشاوره رایگان درباره نرم افزار ArianERP می‌توانید با شماره ۴۳۰۲۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.