هفت دلیلی که مردم درباره برنامه رژیم کتوژنیک شما می‌خندند 1402

داشتن برنامه ورزشی منظم در کنار وفادار موندن به برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، سطح کتون و متابولیسم بدنتون رو در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک افزایش میده. رژیم غذایی با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم می تواند شرایط کبدی موجود را بدتر کند. شاید در هفته دوم روند لاغری کمی کند شود ؛ با این حال کاهش وزن با توجه به اصولی بودن رژیم کتو به عواملی بستگی دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. This content w​as w​ritten ᠎by GSA᠎ Content  Generator D emov ersion!

رژیم کتوژنیک و دیابت

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان این درمان در کودکان بسیار مؤثر است. بنابراین در انتخاب نوشیدنی مجاز باید دقت بسیار زیادی داشته باشید و خودسرانه آنها را مصرف نکنید. بنابراین ریسک عفونت در بدن این افراد بالاتر است و زودتر مریض می شوند. در سایت عطارلند بخش ویژه ای به معرفی محصولات کتوژنیک پرداخته است. نکته ی دیگه ای که باز هم باعث علاقه بیشتر افراد به این رژیم میشه، استفاده نکردن از سیستم کالری شماری هست. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره.

در این هنگام است که شما متوجه می شوید بدن به سراغ سلول های چربی رفته و چربی موجود در این سلول ها را تجزیه می کند تا از انرژی آنها برای بدن استفاده کند. با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. اگر در ارتباط با چربی امگا ۳ و امگا ۶ به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، در این مقاله برای شما عزیزان بررسی کردهایم. لازمه که این رو گوشزد کنیم که اگر اصول رعایت نشه نمیشه اسم هر برنامه غذایی که توش کربوهیدرات محدود شده باشه رو رژیم کتوژنیک بزاریم.

در نهایت این شناخت به شما کمک میکنه تا بتونید راجع به پیروی کردن یا نکردن از رژیم کتوژنیک بهتر تصمیم بگیرید. براتون لینکش رو میزارم تا شما هم بتونید استفاده کنید. از طرفی نباید هم وعده غذایی حذف بشه تا لاغر بشید! رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر مستلزم آن است که غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر مانند حبوبات، غلات کامل، سبزیجات نشاستهای و میوهها را حذف کنید. به دلیل این اثرات محافظت کننده عصبی ، سؤالاتی در مورد مزایای احتمالی سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون ، آلزایمر ، مولتیپل اسکلروز ، اختلالات خواب ، اوتیسم و حتی سرطان مغز مطرح شده است.

بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: مصرف پروتئین افزایش می یابد و تا حداکثر 35 درصد می رسد. با گذشت زمان به سرعت برای کاهش وزن و چربی سوزی مورد استقبال قرار گرفت. نکته ای که در مورد این رژیم وجود داره این هست که میتونید جای میان وعده ها و وعده های غذایی رو با هم عوض کنید. در مورد رژیم های لاغری و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری هم کتاب ها و منابع خوبی وجود داره.

توجه داشته باشید که گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس حاوی کربوهیدرات اضافه شده هستند. همه انواع چای مثل چای سیاه، سبز و همین طور دمنوش های گیاهی در این رژیم مجاز هستند به شرطی که آنها را بدون قند و شکر مصرف کنید. رژیم آنلاینی را طراحی کردهام که افراد بتوانند در طول دوره با شخص خود من بطور دائم در ارتباط باشند و علاوه بر رژیمهای معمول رژیمهای تخصصی مثل کتوژنیک نیز ارائه دهم. در حقیقت عمل به قوانین رژیم کتو که سرشار از مصرف منابع چربی سالم و مقادیر کافی پروتئین است، بسیار آسانتر از سایر رژیمهای غذایی است.

کتوژنیک در بدنسازی

به همین علت مصرف مکمل هایی حاوی امگا3، ویتامین B، C و E الزامی است. یادتان باشد که این رژیمی نیست که قرار باشد برای پوستتان کاری بکند پس اگر میخواهید پوستتان درخشانتر شود بهتر است تغییراتی در سبک زندگیتان ایجاد کنید مثلاً به مقدار کافی آب بنوشید، از مصرف چربیهای اشباع شده یا همان چربیهای بد اجتناب کنید و کمتر کربوهیدراتهای ساده مصرف کنید. اگر از کاهش وزن ناامید شده و رژیم های مختلفی را با این هدف امتحان کرده اید، وقت آن رسیده که به رژیم کتوژنیک روی بیاورید.

همه چیز درباره کتوژنیک

به همین خاطر هست که ما پیشنهاد میکنیم از رژیم Z217 که زیر نظر کارشناس های زیبیتو با غذاهای ایرانی تنظیم میشه استفاده کنید تا خیالتون از بابت سهولت و نتیجه رژیم راحت باشه. با این کار میتوانید روند لاغری را تسریع ببخشید و در کوتاهترین زمان به وزن ایدهال برسید. رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. رژیم کتوژنیک که می تواند نیاز بدن شما را به انسولین کاهش داده و در نتیجه تولید آن را کم کند یک روش عالی برای درمان این سندرم می باشد.

در سندرم تخمدان پلی کیستیک اندازه تخمدان بیشتر از حد معمول بزرگ شده و کیستهای کوچک در اطراف تخمدان تشکیل میشوند. در سندرم تخمدان پلی کیستیک تخمدانهای زن بزرگتر از حالات نرمال شده و پر از کیست های کوچک پر از مایع می شوند . می توانید آب ولرم به همراه برش های خیار و لیمو میل کنید و یا اگر دچار سردرد و یا آنفلوآنزای کتو شدید کمی نمک به آب اضافه و میل کنید. اگر هدف شما سلامتی باشه قطعا نیازی به کالری شماری نیست.

در رژیم کتوژنیک این سوخت و ساز سریعتر انجام میشود و شما مجبور نیستید قند را در بدن ذخیره کنید. هرچقدر بیشتر ورزش کنید، بدنتون ذخیره سازی این موارد رو بیشتر کاهش میده. بعد از داشتن یک هفته رژیم کتو، بدن به راحتی از چربی ذخیره شده استفاده کرده و آنها را میسوزاند. اگر پیش دیابت دارید یا به دیابت نوع II مبتلا هستید ، باید رژیم کتوژنیک را به طور جدی در نظر بگیرید. اگر برای ورود به کتوز تلاش می کنید ، سعی کنید میزان مصرف کربوهیدرات را ردیابی کنید ، ورزش خود را ادامه دهید.

مورد بعدی در مورد خانم های باردار یا شیرده هست.

وزن، قد، سن، شرایط بدنی، میزان فعالیت و …

اگر بدن از چربی اشباع شده باشد، رژیم غذایی کتوژنیک باعث خواهد شد که به جای مصرف قند، چربیها در کبد مصرف شوند و انرژی لازم برای فعالیت روزانه تأمین شود. افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. مورد بعدی در مورد خانم های باردار یا شیرده هست. زمانی که رژیم لاغری کتو دارید، برای تامین انرژی مورد نیاز بدنتان، کربوهیدرات بسیار کمی مصرف خواهید کرد.

در صورت مشاهده نشانه های بدخوابی می توانید مقدار کمی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، قبل از خواب مصرف کنید. روزانه در ویترین شیرینی فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی انواع خوردنی ها را مشاهده می کنیم. بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. رژیم کتوژنیک چرخشی : این رژیم شامل دورههایی از مصرف کم و زیاد کربوهیدراتها است. دلیل این امر احتمالا به خاطر استفاده چربیها به عنوان منبع انرژی به جای کربوهیدارت است. اکثر سلولها ترجیح می دهند که کربوهیدرات ها را به عنوان منبع سوخت و ساز مورد استفاده قرار دهند و لذا از گلوکز برای سوخت و ساز خود استفاده می کنند.

این کتون ها به عنوان منابع تولید سوخت در بدن و به ویژه در مغز استفاده می شوند. اما دریافت چربی های اشباع شده از منابع روغنی (نخل ، نارگیل) ، گوشتهای چرب ، کره و کره کاکائو به مقدار زیاد تشویق می شوند. به طور معمول شامل مقدار زیادی گوشت ، تخم مرغ ، گوشت فرآوری شده ، سوسیس ، پنیر ، ماهی ، آجیل ، کره ، روغن ، دانه و سبزیجات فیبر دار است. اما به جز این موارد می توانید از کره یا روغن نارگیل هم برای پخت و پز استفاده کنید یا مقدار زیادی روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید.

معمولا این سوال زیاد پرسیده میشه : « توی رژیم کتوژنیک میشه از کالری شماری استفاده کرد ؟ اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید. اگر بیماری خاصی دارید و میخواهید برای اولین بار رژیم کتوژنیک بگیرید حتما قبل از شروع با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا مطمئن شوید که رژیم Ketogenic برای شما ضرر نداشته باشد . This has been cre ated  wi th t he help of GSA Co ntent Generator DEMO​.

کتوژنیک در ماه رمضان

در این مقاله همراه ما باشید تا با رژیم لاغری کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. ما در کنار شما هستیم تا اعتماد به نفستون رو به بالاتری حد ممکن برسونیم. این رژیم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به وزن ایده آلتان برسید انرژی مورد نیاز بدنتان را نیز به طور مداوم تامین می کند و مانع از این می شود که احساس گرسنگی کنید. رژیم غذایی کتوژنیکژنیک یک روش درمانی اثبات شده و اغلب مؤثر برای صرع است که از دهه 1920 میلادی مورد استفاده قرار گرفت.