پای نیسان به آفریقا باز شد


خودروسازی | صنعت خودرو | صادرات خودور

پای نیسان به آفریقا باز شد

شرکت خودروسازی نیسان قصد دارد خودروی هیبریدی e-Power خود را در تونس معرفی کند.

شرکت خودروسازی نیسان، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. تاریخچه این شرکت به سال ۱۹۱۱ با تأسیس شرکت Kwaishinsha Co. توسط ماسوجیرو هوشینی در ژاپن بازمی‌گردد. در طول دهه‌های بعد، این شرکت با تغییر نام به DAT Motorcar Co. و سپس DAT Jidosha & Co. فعالیت خود را ادامه داد. در سال ۱۹۳۳، نیسان به عنوان یک بخش از این شرکت تأسیس شد. در دهه‌های بعد، نیسان به سرعت به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان تبدیل شد، با تولید مدل‌های محبوبی همچون Skyline و Z-series. این شرکت همچنین در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با معرفی مدل‌های مانند Micra، Maxima، و Pathfinder، موفقیت بیشتری کسب کرد. امروزه، نیسان یکی از پیشگامان صنعت خودروسازی جهان با تمرکز بر فناوری‌های پیشرفته و خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود.

قاره آفریقا به دلیل سطح پایین مالکیت خودرو در رتبه آخر توجه صنعت خودرو در جهان است. به گفته نیسان، در سایر نقاط جهان میانگین داشتن خودرو ۱۸۲ وسیله نقلیه برای هر ۱۰۰۰ نفر است در حالیکه این میزان در آفریقا ۴۲ وسیله نقلیه برای هر ۱۰۰۰ نفر در آفریقا است.

با این همه مانند بسیاری از کشورهای جهان، در حال حاضر خودروهای برقی دور از دسترس اکثر مصرف کنندگان داخلی به دلیل قیمت است. از سوی دیگر برخی از کشورها در آفریقا، از جمله آفریقای جنوبی، با قطع برق و کمبود آن در راه آهن و بنادر دست و پنجه نرم می‌کنند، که این امر سرمایه گذاری در بخش خودروهای الکتریکی در این قاره را برای مدیران جهانی دشوار می کند.

شریف الدسوکی، مدیر عامل نیسان آفریقا، گفت: الکتریکی‌سازی در آفریقا ممکن است مدتی طول بکشد، اما ما برنامه‌ای برای نحوه معرفی خودروهای برقی داریم، به‌ویژه با فناوری e-Power شرکت نیسان در برخی از بازارهایی که برای این فناوری در آفریقا آماده هستند.

سیستم فناوری e-Power نیسان شامل یک موتور بنزینی با ژنراتور برق، اینورتر، باتری و یک موتور الکتریکی است. موتور الکتریکی با استفاده از انرژی ذخیره شده در بسته باتری، نیرو را مستقیماً به چرخ‌ها می‌رساند.

الدسوکی در حاشیه برنامه معرفی خودروی نیسان ناوارا در آفریقا گفت: سال گذشته ما حضور در بازار آفریقا را در مراکش با نیسان قشقایی شروع کردیم. در فوریه امسال در مصر X-Trail را معرفی کریدم و بعد از آن با قشقایی به بازار تونس خواهیم رفت. ما از فناوری خود برای حضور در آفریقا استفاده کرده‌ایم زیرا این قاره از نظر زیرساخت‌های برق آماده نیست.

نیسان به عنوان سومین خودروساز بزرگ ژاپن از نظر فروش به طور کامل صاحب کارخانه‌های تولید خودرو در مصر و آفریقای جنوبی است و بیش از ۶۰ سال است که در آفریقا حضور دارد.

استفان هاسبروک، مدیر بازاریابی محصولات نیسان آفریقا گفت که نیسان امسال وانت ناوارا ساخته شده در آفریقای جنوبی را به بازارهای جدید الجزایر، لیبی، سودان، تونس و مصر صادر خواهد کرد.