۱۰ راه برای غلبه بر نفخ


10 راه برای غلبه بر نفخ

اگر فکر می کنید غذایی که می خورید نمی تواند روی تصویر بدن شما تأثیر بگذارد، دوباره فکر کنید.

فقط آخرین باری که احساس نفخ کردید را به یاد بیاورید.. بعد از آن چه احساسی نسبت به بدن خود داشتید؟ من فکر می کنم پاسخ در این بین است نه چندان عالی به ناپسند.

اگرچه نفخ موقتی است، اما می تواند بسیار آزاردهنده باشد. دلایل نفخ می تواند به دلیل مشکلات گوارشی، عدم تعادل هورمونی، ضعیف بودن غده تیروئید، آلرژی یا عدم تحمل باشد. از آنجایی که هضم غذا معمولاً مقصر است، من اغلب در تمرین خود از نشانه گذاری علائم استفاده می کنم، و یادداشتی در مورد احساس بدن شما بعد از غذا نگه می دارم. دانش قدرت است!

در اینجا ۱۰ راه برای غلبه بر نفخ و بهبود هضم وجود دارد:

  1. حذف آلرژی و عدم تحمل غذایی بسته به فرد، برخی از غذاها می توانند باعث ایجاد گاز و نفخ شوند. من پیشنهاد می کنم با پزشک خود در مورد آزمایش آلرژی صحبت کنید یا یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید تا در هنگام احساس نفخ، آنچه می خورید را پیگیری کنید. سپس از عمد غذاهایی را که باعث نفخ می شوند حذف کنید.

  2. نگاهی به احساس خود در مورد گلوتن، لبنیات، سویا، ذرت، تخم مرغ و حبوبات بیندازید. اینها تنها تعدادی از غذاهای رایجی هستند که در تمرین خود می بینم که واقعا بر هضم و نفخ تأثیر می گذارد.

  3. در نظر گرفته شده است SIBO. رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک (SIBO) به دلیل سطوح بالای باکتری های غیر طبیعی ساکن در سیستم گوارش ایجاد می شود. این می تواند نتیجه یک سبک زندگی بسیار پر استرس، استفاده از آنتی بیوتیک ها یا رژیم غذایی غنی از شکر تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده باشد.

  4. مصرف سدیم خود را بررسی کنید. نمک زیاد می تواند باعث احتباس آب در برخی شود و منجر به نفخ شود.

  5. غذای خود را بجوید. برخلاف تصور رایج، دستگاه گوارش نمی تواند به راحتی تکه های کامل غذایی را که به طور نامناسب جویده شده اند تجزیه کند.

  6. نگاه کردن به a آنزیم گوارشی. آنزیم های گوارشی با کیفیت می توانند به شما در بهبود هضم غذا کمک کنند. به دنبال ماده ای باشید که حاوی لیپاز برای تجزیه چربی های غذایی، آمیلاز برای تجزیه کربوهیدرات ها و پروتئاز برای تجزیه پروتئین ها باشد.

  7. تلاش کردن کیفیت پروبیوتیک. پروبیوتیک ها پر کردن میکروبیوم سالم روده که به ما در هضم غذایی که می خوریم کمک می کند.

  8. دمنوش های گیاهی مانند نعناع، ​​زنجبیل یا ریشه قاصدک را امتحان کنید. بسیاری از گیاهان می توانند به ترشح مایعات و گاز اضافی بدن کمک کنند.

  9. او به پیاده روی می رود. ورزش می تواند به حرکت روده ها کمک کند و نفخ و یبوست را کاهش دهد.

  10. حمام آب گرم بگیرید. خیساندن و آرامش می تواند استرس را کاهش دهد، که به کاهش نفخ کمک می کند.

کار بعدی چیه…

  1. هر سوالی؟ در زیر نظر بدهید

  2. به کتابخانه رایگان ما دسترسی پیدا کنید پر از دستور العمل های سالم و خوشمزه، برنامه های غذایی، چالش ها، دوره های درخواستی، راهنماهای آنلاین، و کتاب های کاری که زندگی شما را تغییر می دهد! کلیک اینجا برای رسیدن به!

  3. بیا به من بپیوند گروه فیسبوک ارواح آزاد و سالم و دسترسی به محتوای اختصاصی و دوره های آموزشی. بیایید در تماس باشیم!

  4. آیا به حمایت بیشتری نیاز دارید؟ کتاب تماس رایگان شما برای سلامتی و استراتژی شاد امروز!

منابع تغذیه رایگان