۱۱ نکته برای غلبه بر تصویر منفی بدن


من می خواهم استدلال کنم که چگونه ما خودمان را می بینیم مهمترین چیز است. زیرا در پایان روز، خودگویی که در ذهن شما اتفاق می افتد، به عنوان قدرتی برای تغییر کل درک شما از زندگی است.

تصویر بدن به این اشاره دارد که یک فرد چگونه بدن خود را می بیند، این تصور شما از بدن شما است، آنچه در مورد ظاهر خود باور دارید، احساس شما نسبت به بدن خود، نحوه حرکت بدنتان است. تصویر ذهنی ما از بدن خود اغلب در برابر تصویری از آنچه فکر می کنیم باید شبیه به نظر باشیم، قرار می گیرد. ادراک بدن شما می تواند باشد تحت تأثیر دیگران.

آنچه در مورد مقبولیت بدنمان فکر می کنیم، متنفریم، متنفریم و متعجبیم، بسیار فراتر می رود و بسیار بیشتر از ظاهر ما تأثیر می گذارد. دامنه طولانی شرم از بدن می تواند بر چه کسی و چگونه دوست داریم، کار، والدین، ارتباط و ایجاد روابط را تحت تاثیر قرار دهد. – برن براون

فردی که تصویر بدنی مثبتی دارد، درک درست و روشنی از شکل و ظاهر بدن خود دارد. آنها ظاهر و احساس خوبی را در بدن خود می پذیرند.

در این فکر کنید – است خودپذیری مشروط یا بدون قید و شرط؟

من می دانم که قطعاً بازی “من خودم را زمانی می پذیرم … زمانی که خودم را دوست خواهم داشت.. زمانی که … خوشحال می شوم” را انجام داده ام.

اما این موضوع حتی زمانی است که وزن کم کردم، دوست پسر پیدا کردم، ماراتن را کامل کردم… هنوز خودم را قبول نکردم. همیشه دیگری وجود داشت که …

بنابراین چگونه می توانید در حال حاضر بر تصویر منفی بدن غلبه کنید؟

  1. از برچسب زدن مواد غذایی به عنوان “خوب” یا “بد” خودداری کنید. غذا غذا است، منبع انرژی برای بدن شما. به بدنت گوش کن نشانه های گرسنگی و سیری و اینکه غذا چه احساسی در شما ایجاد می کند. به جای وزن خود روی سلامتی خود تمرکز کنید.

  2. کمی زمان بگذارید تا بدن خود را بشناسید. به همه کارهایی که هر روز برای شما انجام می دهد فکر کنید مانند حرکت کردن، تنفس، تبدیل غذا به انرژی. به بدن خود نگاه کنید و روی چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید. آنها را یادداشت کنید و لیست را در جایی نگه دارید که بتوانید اغلب آن را بخوانید.

  3. بازی مقایسه را متوقف کنید. مقایسه خود با دیگران به هیچ کس کمک نمی کند، به خصوص شما. کنجکاو شوید که چرا خود را با دیگران مقایسه می کنید و واقعاً چه احساسی در شما ایجاد می کند.

  4. به یاد داشته باشید که ژنتیک شما نقش مهمی در ظاهر شما دارد. آیا به جای تلاش برای تغییر قسمت هایی از بدن که بخشی از ترکیب ژنتیکی شما هستند، می توانید دیدگاه خود را نسبت به آنها تغییر دهید؟

  5. به کارهایی که به صورت روزانه انجام می دهید که ممکن است باعث افزایش بیزاری شما از بدنتان شود، آگاه شوید، مانند نیشگون گرفتن چربی، وزن کردن خود، یا شوخی کردن به هزینه بدنتان. آیا می‌توانید تعداد دفعاتی را که این کارها را انجام می‌دهید کاهش دهید؟

  6. زیبایی کاملاً مبتنی بر ادراک است. واقعاً این احساسی است که شما نسبت به خودتان دارید. آیا می توانید شروع کنید به خودتان نگاه کنید که می خواهید دیگران شما را چگونه ببینند؟

  7. زمان بیشتری را با افراد مثبت و حمایتگر بگذرانید که شما را به خاطر آنچه هستید دوست دارند، نه آنچه به نظر می رسید.

  8. خودگویی منفی خود را به چالش بکشید. نوشتن جملات تاکیدی که به شما احساس خوبی می دهد و هر روز کار کردن با آنها را تمرین کنید، می تواند مفید باشد.

  9. لباس هایی بپوشید که حس خوبی به شما بدهد و برای بدنتان راحت باشد. اندازه مهم نیست که در آن احساس خوبی داشته باشید.

  10. رسانه خود را فیلتر کنید شما کنترل رسانه‌هایی را که مصرف می‌کنید در دست دارید، آیا رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون یا مجلات شما باعث می‌شوند نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید؟ بسیاری از مدل ها ایربراش یا فتوشاپ می شوند تا ظاهری شبیه به آنها داشته باشند. اشکالی ندارد که صفحات و دوستانی را که باعث می شوند از بدن خود ناراضی باشید، لغو کنید.

  11. کمی قدردانی به بدن خود نشان دهید! با ماساژ دادن، حمام حباب‌دار، برگزاری یک مهمانی رقص، حرکت دادن آن به گونه‌ای که حس خوبی به او می‌دهد، مدیتیشن یا انجام کارهایی که در بدنتان احساس خوبی به شما می‌دهد، اجازه دهید بدنتان بداند که قدردان آن هستید!

برای تغییر تصویر بدن خود آماده اید؟ بپیوند به پیشرفت تصویر بدن رایگان!

کار بعدی چیه…

  1. هر سوالی دارید؟ در زیر برای من کامنت بگذارید

  2. به کتابخانه رایگان ما دسترسی پیدا کنید انباشته از دستور العمل های سالم و خوشمزه، برنامه های غذایی، چالش ها، آموزش های درخواستی، راهنماهای الکترونیکی و کتاب های کاری متحول کننده زندگی! کلیک اینجا برای دسترسی!

  3. بیا به من بپیوندی گروه فیس بوک قبیله پرورش یافته و به مطالب و آموزش های اختصاصی دسترسی پیدا کنید. بیایید در تماس باشیم!

  4. به حمایت بیشتری نیاز دارید؟ کتاب امروز تماس رایگان شما با استراتژی سالم و شاد!