۵ راه که توت ها حافظه را بهبود می بخشند – مشاور تغذیه جیل وست



من دوست دارم توت های تازه را در تابستان و اوایل پاییز از بازار کشاورز بخرم زیرا همیشه اوج و شیرین هستند—و خطر افزایش ترش یا بی طعم وجود ندارد. من مشتریانم را تشویق می کنم که توت ها را در تمام طول سال بخورند، زیرا آن ها فواید سلامتی قدرتمندی دارند. ما خوش شانس هستیم که در تمام طول سال به انواع توت ها دسترسی داریم – تازه و محلی، تازه و وارداتی، یا منجمد، هر منبعی که به بهترین وجه نیازها و ترجیحات شما را برآورده کند.

بسیاری از ما می دانیم که توت ها “برای ما خوب هستند”، اما آیا می دانستید که آنها واقعا برای تقویت سلامت مغز و بهبود حافظه مهم هستند؟ در اینجا ۵ راه برای تقویت حافظه و جلوگیری از از دست دادن حافظه وجود دارد.

۱. محافظت از سلول های مغز:

سطوح بالای آنتی اکسیدان ها در توت ها از آسیب سلول های مغزی جلوگیری می کند. خیلی ساده!

۲. پیشگیری یا کاهش التهاب:

توت ها حاوی مقادیر زیادی آنتوسیانین هستند، ترکیبی که به جلوگیری از التهاب کمک می کند و به توت ها رنگ های قرمز، آبی و بنفش روشن می بخشد. نشان داده شده است که کاهش التهاب یک عامل کلیدی در کاهش از دست دادن حافظه و جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر است.

۳. بهبود ارتباطات عصبی

نورون ها بلوک های ساختمانی اساسی سیستم عصبی هستند و اطلاعات را در سراسر بدن منتقل می کنند. چیزی در توت ها نحوه ارتباط نورون های مغز را تغییر می دهد. با توجه به دکتر باربارا چاکت هیل، تغییر در سیگنال دهی به جلوگیری از التهاب و آسیب سلول های عصبی کمک می کند، که منجر به بهبود شناخت می شود. برخی از مطالعات بهبود عملکرد مغز را در افراد مسن با اختلالات ذهنی خفیف نشان داده اند، زمانی که آنها به طور منظم توت ها را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

۴. کاهش خطر زوال عقل

این مطالعه نشان داد که در مقایسه با گروه دارونما، گروه مورد مطالعه (سالمندان سالم بین ۶۵ تا ۷۷ سال) با مصرف معادل ۲۳۰ گرم (۱ فنجان) توت در طول دوره مصرف، افزایش قابل توجهی در فعالیت مغز، جریان خون و حافظه داشتند. دوره تحصیل . . دوره مطالعه (JW مدت مطالعه چقدر بود؟). تصور می شود که فلاونوئیدها که در انواع توت ها به وفور یافت می شوند، این اثرات را دارند و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهند.

۵. ممکن است تمرکز را بهبود بخشد

به خاطر داشته باشید که این تنها یک مطالعه است، اما این مطالعه در دانشگاه ریدینگ در سال ۲۰۰۹ نشان داد که شرکت‌کنندگانی که صبح‌ها آب زغال اخته می‌نوشیدند، به طور قابل‌توجهی در کارهای ذهنی در اواسط بعد از ظهر بهتر بودند. افرادی که زغال اخته مصرف نکردند، متوجه کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی وظایف شناختی مورد آزمایش شدند. محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان های موجود در توت ها جریان خون و اکسیژن را به مغز تحریک می کنند و ذهن را فعال تر می کنند.

اکنون برای دانش کمتر و توصیه های عملی تر:

۱. کدام توت ها بهتر هستند؟

توت سیاه، زغال اخته، توت آکای، کرن بری، کرن بری و توت فرنگی. این شامل کرن بری های پوشیده شده در شکلات تریدر جو نمی شود. 😊

توصیه می‌کنم به دلیل نوع آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارند، روی توت‌های بنفش بیشتر تمرکز کنید، اما حتماً ترکیبی از قرمز و آبی/بنفش را انتخاب کنید.

۲. چقدر باید بخورم؟

بر اساس مطالعات CHAP (پروژه سلامت و پیری شیکاگو) و MAP (پروژه حافظه و پیری)، افرادی که حداقل ۲ ۱/۲ فنجان در هفته می‌خورند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر پس از ۵ سال قرار دارند. شگفت انگیز است!

راستش من قصد دارم هر روز توت بخورم. به این ترتیب من به طور واقع بینانه آن را حدود ۵ از ۷ روز در هفته مصرف می کنم. خوردن آن هیچ اشکالی ندارد حتی اگر یک مزیت اضافی دریافت کنید که عالی است!

۳. توت تازه در مقابل توت یخ زده چطور؟

آنتی اکسیدان ها در توت های تازه بیشتر است، بنابراین تا حد امکان تازه مصرف کنید. توت های منجمد زمانی که تازه یا خیلی گران نیستند، گزینه بعدی عالی هستند. برای افزایش آنتی اکسیدان ها می توانید وعده های غذایی را دوبرابر کنید (۴-۱/۲ فنجان در هفته) تا زمانی که توت ها فراوان هستند و در فصل هستند، یخ بزنید. این وبلاگ کوتاه مزرعه طعم را با تکنیک مناسب برای انجماد انواع توت ها بررسی کنید.