CDC می گوید: Melioidosis: B. pseudomallei که باعث بیماری می شود در بخش هایی از ساحل خلیج می سی سی پی بومی است.

Burkholderia pseudomallei در منطقه خلیج‌فارس می‌سی‌سی‌پی پیدا شد که اولین کشف باکتری در محیط زیست در ایالات متحده بود.

مشخص نیست که این باکتری چه مدت قبل از سال ۲۰۲۰ در محیط زیست بوده است یا اینکه این باکتری در قاره ایالات متحده چقدر گسترده است؛ مدل سازی نشان می دهد که شرایط محیطی موجود در ایالت های ساحل خلیج فارس برای رشد B. pseudomallei مفید است. CDC در یک مشاوره شبکه هشدار سلامت گفت.
CDC هشدار بهداشتی را برای اسپری رایحه درمانی به روز می کند

این آژانس از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر کشور خواست تا زمانی که افراد دارای علائم هستند، ملیوئیدوز را به‌عنوان یک تشخیص احتمالی در نظر بگیرند، «زیرا در حال حاضر ملیوئیدوز در مناطقی از منطقه ساحلی خلیج می‌سی‌سی‌پی به صورت بومی در نظر گرفته می‌شود.

علائم ملیوئیدوز به محل آلوده شدن فرد بستگی دارد، اما ممکن است شامل تب، درد یا تورم، زخم، سرفه، درد قفسه سینه، مشکل تنفس، کاهش وزن، درد عضلانی یا مفاصل، سردرد و تشنج باشد. اینها می توانند به شرایطی مانند ذات الریه، آبسه و عفونت خون تبدیل شوند. در ۱۰ تا ۵۰ درصد موارد کشنده است.

B. pseudomallei به طور معمول در مناطق گرمسیری یافت می شود، و موارد ایالات متحده معمولاً به سفر مرتبط هستند. CDC می گوید که هر سال به طور متوسط ​​۱۲ مورد به این آژانس گزارش می شود.

CDC گفت: آخرین کشف پس از آن صورت گرفت که دو نفر که در نزدیکی یکدیگر در جنوب می سی سی پی زندگی می کردند اما سابقه سفرهای بین المللی اخیر نداشتند، در جولای ۲۰۲۰ و می ۲۰۲۲ با یک نوع باکتری مشابه تشخیص داده شدند، که باعث نمونه برداری از محصولات خانگی آنها شد. ، املاک آنها و مناطق مجاور. بیماران در بیمارستان بستری شدند اما پس از مصرف آنتی بیوتیک بهبود یافتند.

این آژانس در بیانیه‌ای خبری گفت: خطر برای جمعیت عمومی در ایالات متحده “هنوز بسیار کم است” و موارد مستند کمی از انتقال فرد به فرد وجود دارد.

از افرادی که در می سی سی پی ساحلی زندگی می کنند یا از آنها بازدید می کنند، به ویژه آنهایی که دارای برخی بیماری های مزمن هستند، خواسته می شود که از زخم های باز، بریدگی ها یا سوختگی ها با باند ضد آب محافظت کنند. از تماس با خاک یا آب گل آلود خودداری کنید. و از چاه های کم عمق، دریاچه ها، رودخانه ها، برکه ها و نهرها آب ننوشید. در صورت مشاهده علائم احتمالی ملیوئیدوز فوراً مراقبت های پزشکی را دریافت کنید.

Melioidosis اواخر سال گذشته به اسپری های رایحه درمانی آلوده متصل شد. یک نفر در ماه اکتبر به دلیل عفونت B. pseudomallei که در اسپری ها ردیابی شده بود، جان باخت.