بهره برداری از پروژه ریلی اهواز-اندیمشک با حضور رئیس جمهور


بهره برداری از پروژه ریلی اهواز-اندیمشک با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور در ادامه سفر خود به خوزستان ۷۰ کیلومتر از مسیر دوخطه راه آهن اهواز را به بهره برداری رساند.

به گزارش تیترکوتاه؛ احداث خط دوم راه آهن اهواز به اندیمشک از جمله مصوبه‌های سفر اول رئیس جمهور به خوزستان است که ۷۰ کیلومتر از خط دوم این راه آهن در این سفر به دست رییس جمهور به بهره برداری رسید.

 

دو خطه کردن راه آهن اهواز به اندیمشک از جمله طرح‌های مهم زیرساختی خوزستان است. این ۷۰ کیلومتر از ایستگاه «شوش» تا ایستگاه «بامدژ» در محور اندیمشک به اهواز است که برای احداث آن ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

افزایش سرعت سیر قطار‌های مسافری به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ظرفیت سالانه بار این محور ریلی از ۱۰ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن از جمله مزایای این پروژه است.

این پروژه قسمتی از طرح احداث خط دوم راه آهن اندیمشک – اهواز- بندر امام خمینی (ره) است. طرح احداث ۲ خطه کردن مسیر اندیمشک – اهواز با۹۰ درصد و خط اهواز به بندر امام ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای طرح ۲ خطه کردن مسیر راه آهن اندیمشک به اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

این خط راه آهن پس از نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه که صبح امروز به دست رئیسی به بهره برداری رسید، دومین طرح بسیار مهم افتتاح شده در این سفر است.

در ادامه این سفر قرار است رئیس جمهور فردا ابرپروژه “پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس” را به بهره برداری برساند.

برای اجرای پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، بیش از یک میلیون و ۳۳۸ هزار یورو اعتبار ارزی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

انتهای پیام/