روش لاغری کتوژنیک چیست را می خواهید؟ 1402

خرید مواد غذایی کتوژنیک آیا می دانید از حدود ۱۰۰ نفر که به من پیام می دهند و قصد لاغری دارند، فقط حدود ۲۰ درصد آنها موفق به گرفتن رژیم قلیایی برای در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک لاغری می شوند؟ کتو برای دیابتی ها خطرناک است کربوهیدرات ها به کنترل میزان قند خون کمک می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم کتو این است که نمی توان آن را برای طولانی مدت اجرا کرد چون تنوع غذایی بسیاری پایینی دارد. وزن کاهش یافته برمیگردد و این چرخه همینجور ادامه دارد. مثل رژیم کتوژنیک که اصلا برای لاغری و کاهش وزن طراحی نشده است.

صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). کره و خامه: در صورت امکان از کره و خامه گاوهایی که از چمنزا تغذیه کردهاند استفاده کنید. پیشنهاد من به بیش از ۲۰ سال تجربه رژیم درمانی، استفاده از رژیم قلیایی اختصاصی برای خودتان است. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم مطلب ۶ گروه غذایی مورد نیاز بدن را در سایت لاغرفیت مطالعه کنید تا متوجه منظورم شوید. همچنین به دوستان و اعضای خانواده تان پیشنهاد دهید تا در کنار شما از رژیم کتو لذت ببرند.

فواید رژیم کتوژنیک

برخی تحقیق ها اولیه حاکی از آن است که رژیم کتو ممکن است برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، بی خطر و مؤثر باشد؛ اما همچنان خطر ابتلا به قند خون پایین، به خصوص برای افرادی وجود دارد که انسولین می زنند. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. رژیم کتوژنیک یک رژیم سیرکننده است که بدون شمارش کالری یا پیگیری جذب مواد غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

مثلا اگر در رژیم های عادی چه برای لاغری و چه برای رژیم درمانی میزان چربی حدود ۱۵ درصد است، در رژیم کتو میزان درصد چربی به حدود ۶۰ درصد می رسد. این روزها اسم رژیم لاغری کتو زیاد به گوش می خورد. سالها پیش که در دانشگاه جندی شاپور اهواز در رشته علوم تغذیه درس می خواندم به مبحث رژیم کتوژنیک رسیدیم. طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتوژنیک به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود.  Th​is post w as done with G SA᠎ Con​tent  Generat᠎or DEMO .

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

البته، بسیاری از این علائم کوتاه مدت می باشند و فقط چند یا یک هفته می ماند. اگر می خواهید در رابطه با رژیم قلیایی اطلاعاتی کسب کنید می توانید در سایت لاغرفیت از مقالات من که نوشته ام مطالعه نمایید. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. با آنکه رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز هم، اندکی گرانتر از رژیم غذایی معمولی است، اما در صورت موفقیت این رژیم غذایی در درمان بیمار، این اختلاف قیمت، از طریق حذف هزینهٔ خرید داروهای ضد صرع جبران میشود.

این قبیل زخمها را از بین ببرد. اما افرادی که دنبال رژیم لاغری وحستناک سریع هستند از برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. كاهش كربوهیدرات ها، به طور ناگهانی، بدن شما را برای انواع مختلفی از عارضه آماده می کند. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو (Ketogenic diet) یکی از انواع رژیم های بسیار معروف است که افراد زیادی در سایت رژیم غذایی لاغرفیت درباره آن از من سوال می پرسند. بعد از لاغری هم از کتو استفاده کنم؟ در رژیم غذایی کتوژنیک می توانید از سبزیجات هم استفاده کنید؛ به خصوص سبزیجات برگ دار و سبز مثل گل کلم، کلم، آووکادو، کلم بروکلی و کدو سبز.

صحبتهای جدید زیادی در مورد رژیم کتوژنیک، یا همان “رژیم کتو” وجود دارد که تعریف و تمجیدهای زیادی از طرف ورزشکاران نخبه (مثل لبران جیمز) داشته است، چون دارای کربوهیدرات کم و سرشار از چربیهای خوب است، و انرژی زیادی فراهم میسازد. چون سوخت اصلی مغز و سیستم عصبی گلوکز است، با محدود شدن کربوهیدرات، کارایی سیستم عصبی به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بی حوصلگی، بی تمرکزی و پرخاشگری، فرد و اطرافیان را کلافه می کند. پیشرفت روز افزون در زمینه تغذیه و رژیم غذایی ناشی از گسترش و پیروی کورکورانه از سبک زندگی ناسالم است، شاید اکنون از خود بپرسید آیا سبک زندگی شما نیز غلط است؟

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

گرچه تأثیر محیطی رژیم کتو به نحوه تنظیم آن بسیار بستگی دارد، اما پاسخ کوتاه به اکثر این سؤالات “نه” است.اما دقت کنید برنامه غذایی مربوط به این رژیم حتماً میبایست زیر نظر متخصص حاذق باشد تا خطرات احتمالی ناشی از آن به حداقل برسد. کتو در رژیم کتوژنیک از آن جایی میآید که به بدن امکان تولید مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” میدهد که در زمان کمبود گلوکز، کتون یک سوخت جایگزین برای بدن محسوب میشود و این کتون زمانی تولید میشود که کربوهیدرات کم (Low Carb) و پروتئین متوسط مصرف کنید!

نحوه اجرای رژیم کتوژنیک

این نوشیدنی حاوی ۲۴۵ کیلوکالری (۱٬۰۲۵ کیلوژول)، ۴ گرم پروتئین، ۲ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم چربی است. در رژیم های کم کربوهیدرات، مغز مجبور است با استفاده از کتون های چربی های هضم شده، انرژی خود را تأمین کند. به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. حالا که نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک را شرح دادیم، پاسخ دادن به این پرسش بسیار ساده تر است. در این مطلب به این پرسش پاسخ می دهم که رژیم کتوژنیک چیست و چه مزایایی و معایبی دارد؟

رژیم کتوژنیک چیست و چه کاربردی دارد؟ قصد دارید چند کیلو وزن کم کنید، در چه مدت کم کنید و اینکه تا چه اندازه محدودیت را پذیرا هستید. عوارض رژیم کتوژنیک ممکن است ابتدا با پیروی از این رژیم، وزن کاهش یابد؛ ولی خطراتی هم دارد که سلامت فرد را تهدید می کند. دستگاه ترواسکالپ یکی از تجهیزات مدرن و جدید موسسه کوچینگ سلامت سوشانس در اصفهان می باشد که برای ایجاد اندامی با فرم مناسب و ایده آل برای مراجعین محترم مورد استفاده قرار می گیرد. اما قبل از هر چیز باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای اجرای هر نوع رژیم غذایی و حفظ سلامت جسم و روان، باید از یک متخصص تغذیه آنلاین یا حضوری کمک بگیرید تا آسیب به شما وارد نشود.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

یا اگر لاغر شده اید چرا نتوانسته اید وزن کم شده را حفظ نمایید؟ آیا نیاز به کاهش وزن دارک؟ حتما بخوانید : آیا سلولیت قابل درمان است ؟ آیا داشتن رژیم غذایی کتوژنیک میتواند خطرناک باشد؟ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. همه افراد ممکن است این حالات را تجربه کنند. این رژیم برای بیشتر افراد سالم بیخطر است؛ اما ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد؛ به همین دلیل، شروع آن به صورت خودسرانه توصیه نمیشود.

البته می توانید مطلب رژيم آلکالین یا رژیم قلیایی برای لاغری را مطالعه کنید تا با خیال راحت از این روش استفاده کنید. وقتی موقع تشنج وی می شد او به سرعت برق و باد می دوید. آستین های او بلند و کت تقریبا مثل پالتو برای وی بلند بود. خوردنیهای قندی: مثل نوشابه، آبمیوه، اسموتی، کیک، بستنی و شکلات. مثلا بعد از ۲۱ روز رژیم می توانید جمعه یک کیک شکلاتی خامه ای میل کنید یا میان وعده هایی مثل پفک و چیپس بخورید.

همه چیز درباره کتوژنیک

کربوهیدرات مجاز در این رژیم به مقدار 20 تا 50 درصد در روز می باشد. تحقیقات نشان داده است که این رژیم، قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود میبخشد. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی کتوژنیک یا کتون زا به طور موثری میتواند باعث کاهش وزن شود. شاید این رژیم فقط برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند طراحی شده است. هنگامی که رژیم مدیترانهای با یک رژیم غذایی معمولی که پر از غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات است مقایسه میشود، این رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و سایر مواد غذایی سالم است لذا یک رژیم مطمئن، مؤثر و قابلاعتماد است.

کف از دهان وی خارج می شد. برخی افراد می توانند این رژیم را در بلندمدت دنبال کنند. مطالعه دیگری در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک در بهبود علائم چند نوع مختلف سرطان و کاهش اندازه تومور های سرطانی موثر است. تصمیم گرفتم نوع رژیم کتوژنیک را عوض کنم. اما در خصوص عملکرد این رژیم باید گفت که هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت برای تأمین انرژی کند.

برنامه رایگان رژیم کتوژنیک

سوالات زیادی درباره این رژیم غذایی دریافت می کنم؟ همراهان وی که از دوستان من بودند می گفتند دیگر تشنج نکرده است. خیلی خوشحال شدم چون متوجه شدم که وقتی بیماران تشنجی از رژیم قلیایی استفاده می کنند دیگر تشنج نمی کنند. بعد از آنها نیز خیلی ها مراجعه کردند که خدا را شکر نتیجه مطلوب گرفتند. با استفاده از دستگاه ترواسکالپ لاغری می توان چربی به وجود آمده در بخش های مختلف که به صورت چاقی موضعی ایجاد شده را درمان کرد.