سقوط چند میلیونی قیمت سکه


سقوط چند میلیونی قیمت سکه

قیمت سکه در بازار تهران از ابتدای هفته تاکنون ریزشی نزدیک به ۹ درصد را تجربه کرد و به این ترتیب، زیان سکه‌بازان سنگین شد.

قیمت سکه این روزها با نوسانات بسیاری همراه شد. به نظر می رسد این تغییر قیمت به واسطه افزایش ناگهانی قیمت دلار و همچنین قیمت طلا به وجو آمد.

بازار سکه از ابتدای هفته در روندی نزولی قرار گرفته است؛ به طوری که هر قطعه سکه امامی نزدیک به ۴ میلیون تومان ریخته است. در ابتدای معاملات هفته جاری هر قطعه سکه امامی ۴۵ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان قیمت داشت که درحال‌حاضر قیمت آن به ۴۱ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان رسیده است. این یعنی قیمت سکه در حدود ۹ درصد ارزان شده است.

در معاملات روز یک‌شنبه هفته جاری هر قطعه سکه امامی ۷ درصد کاهش قیمت داشت؛ به طوری که افت ۲ میلیون و ۸۰۹ هزار تومانی را تجربه کرده است.

در این میان، قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی نیز در روز یک‌شنبه، ۱۹ فروردین‌ماه ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

درحال‌حاضر سکه بهار آزادی در بازار تهران ۳۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

در این میان، حباب سکه نیز ۲ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان تخلیه شد. درحال‌حاضر سکه امامی ۶ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان حباب دارد.

محمد کشتی‌آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در همین خصوص با تاکید بر این‌که حباب سکه در حال تخلیه است، می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ادامه حراج سکه و شمش طلا در روزهای آینده، حباب سکه بیشتر تخلیه شود.