نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری دیگر راز نیست 1402

گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک تمرین. همانطور که گفته شد ، اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا ، پروتئین کم و کربوهیدرات بسیار کم مصرف کنید ، می توانید حالت کتون زدگی را به طور مرتب حفظ کنید.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

آموزش غذاهای کتوژنیک علاوه بر این رژیم غذایی کتوژنیکژنیک شما را از مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش به سمت مصرف مواد غذایی مغذی و با ارزش تشویق می کند و اشتهای شما را به سالم خوری عادت می دهد. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند. او در Reddit توضیح داده است که با رعایت رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات و انجام ورزشهای هوازی توانسته است به این هدف برسد.

امروزه بیشتر ورزشکاران به سمت رژیم های غذایی با میزان کربوهیدرات کم و چربی بالا رو آورده اند. هر دو رژیم کتو و مدیترانهای تمایل دارند از تمام غذاهایی که بهشدت فرآوری شدهاند اجتناب کنند و بیشتر کالری خود را از غذاهای کامل و سالم با حداقل فرآوری شده و باکیفیت بالا دریافت میکنند. همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. همین امر در کنار افزایش کتون ها ، مزایای بالقوه زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت.

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

قبل از شروع این سبک جدید حتماً باید در مورد نکاتی که در ادامه مطلب به آنها میپردازم، آگاه باشید. در رژیم های کتوژنیک که مصرف کربوهیدرات به شدت محدود می شود و تاکید اصلی روی مصرف چربی ها قرار می گیرد خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. Post has  been gen erated with G​SA Conte nt G​en er᠎ator D em᠎over​sion !

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

اگر ست ها 3 تکرار حداکثر اجرا شوند می تواند منجر به رشد عضلانی و قدرتی مشابه با ست های عادی بدنسازی شود ، اما با این شرط که مقدار کلی تمرین مساوی باشد. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم میشود کاهش سطح انسولین در رژیم کتوژنیک ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلول های سرطانی را کُند کند. در طی یک رژیم کم کربوهیدرات ، کتون ها به میزان قابل توجهی در خون تجمع نمی یابند و نوع بستر مورد استفاده در بافت های اصلی مانند مغز و قلب را تغییر می دهد.

رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در حالت متابولیکی به نام کتون زدگی قرار می دهد. افرادی که اهداف سریع کاهش چربی دارند ( به عنوان مثال ورزشکارانی که برای مسابقات آماده می شوند ) می توانند با تغییرات جزئی در رژیم کتوژنیک موفقیت کسب کنند. اما ورزشکارانی که از این رژیم پیروی نمی کنند ، تجربه های ناموفقی خواهند داشت و این موضوع بسیار ناراحت کننده است ، زیرا تنها با یک برنامه ریزی ساده می توانستند موفق شوند!

᠎This da ta was g enerat ed by GSA Con te᠎nt Gen erator Demover si​on!

حتی برخی از آن ها فاقد پروتئین هستند.

معمولا توصیه می شود ورزشکارانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می

کنند به ازای هر نیم کیلوگرم حجم توده های عضلانی خود 0.6 الی 1.0 گرم پروتئین دریافت کنند. در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند. رژیم وگان تمام محصولات حیوانی از جمله گوشت، لبنیات و تخم مرغ را حذف میکند. حتی برخی از آن ها فاقد پروتئین هستند. این رژیم کاملا برعکس کارهایی است که قبلا انجام می داده اید ، از این رو ارزیابی کلان خوراک ها بازخوردی به شما می دهد تا بتوانید به راحتی مشکلات خود را حل کنید.

حتی توصیه میشود اگر میتوانید آن را به صفر برسانید؛ بنابراین باز هم رژیم متعادل نیست که بتوانید همیشه آن را دنبال کنید اما بخصوص برای افرادی که نمیتوانند کالری مصرفی را کنترل نمایند و از طرفی هم میخواهند در عرض مدت کوتاهی یعنی 3 الی 4 ماه به وزن ایده آل برسند بسیار مناسب است. شما میتوانید سوالات خود را درباره رژیم کتو و تاثیر آن روی سلامتی از ایده آل مگ بپرسید. این می تواند به طور موثر بدن شما را از کتوز خارج کند. در این رژیم به طور معمول شامل 75٪ چربی، پروتئین 20٪ و تنها 5٪ کربوهیدرات است.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

من پیشنهاد می کنم که تنها 5 درصد کالری شما کربوهیدرات باشد ، که معمولا چیزی حدود 30 گرم کربوهیدرات است. افرادی که با وزن بالا رژیم کتو را شروع میکنند با توجه به موارد ذکر شده، معمولاً کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد لاغرتر دارند. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک معمولاً برای افراد سالم مناسب است. گزینه آخر شاید شما را متعجب کند ، اما برای بسیاری از افراد کارساز است. با این حال از آنجا که حفظ کتوز در هنگام روزه داری اغلب آسانتر است ، بسیاری از افراد اغلب رژیم های کتوژنیک را با انواع روزه داری ، معمولا رژیم ناشتای متناوب ترکیب می کنند. This  post has been g​en erated wi th the help  of ᠎GSA  Co nt᠎en᠎t  Genera᠎to​r DE᠎MO.

بهترین روش رژیم کتوژنیک

در حالی که آنها تحت یک پیش فرض کار می کنند ، از نظر فیزیولوژیکی بسیار متفاوت هستند ، خصوصا در تأثیر آنها بر کتون های خون. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خودداری کنید. به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 20 گرم کربوهیدرات دارد. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. اما به هر حال با این راهکار می شود از افت قدرت و بازدهی عضلانی طی چند هفته اول رژیم کتوژنیک جلوگیری کرد.

باید داشته باشد منابع برای نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. حتی میوه ها هم شامل آن ها هستند. این مسئله به این خاطر است که کربوهیدراتی که در بدن شما ذخیره میشود به همراه خود آب را هم ذخیره میکند و در نتیجه با عدم مصرف کربوهیدرات و کاهش ذخیره آن، آب بدن شما هم کاهش پیدا میکند. داشتن یک برنامه خواب مناسب در کنار یک نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری ، میتونه در نهایت به بهتر شدن کیفیت خوابتون هم کمک بکنه.

رژیم غذایی کتوژنیک روزانه

اما در حقیقت نه تنها هیچ عضله ای از دست ندادم ، بلکه قادر به افزایش حجم توده های عضلانی بدون چربی نیز بودم. در رژیم کتوژنیک تنها میزان کافی آب اهمیت ندارد ، بلکه سدیم نیز مهم است. این سوپ نه تنها مانع از دست دادن آب بدن می شود ، بلکه به بهبود روحیه شما در حین رژیم لاغری کتوژنیک نیز کمک می کند. ماهی و به خصوص ماهی های چرب مثل سالمون یکی از بهترین انتخاب ها برای گنجاندن در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک است.

کتو اسیدوز ( کم شدن pH خون و بافت ها ) چطور ؟ از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود.

این روش برای افرادی که تحرک زیادی دارند مناسب است و میزان استفاده از چربی، پروتئین و

کربوهیدرات به این صورت است که از ۶۰% چربی، ۳۰% پروتئین و در نهایت ۱۰% کربوهیدرات استفاده میشود تا به فعالیت بدنی زیاد نیز کمک کند. برخی آمینو اسیدها گلوکونئوژنیک هستند ، بدین معنا که می توانند برای تولید کربوهیدرات استفاده شوند. 2) فرض کنید شما پروتئین و کالری مورد نیاز را در روز مصرف میکنید، در وهله اول بدن شما در حالت کتوز، کتون را به گلوکوز برای سوخت و ساز ترجیح میدهد و از آنجا که بدن دارای مقادیر بالایی از چربی است، برای تبدیل گلوکوز به چربی دیگر نیازی به اکسید کردن پروتئین ندارد و بدن شما پروتئین را حفظ میکند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، مبتلایان به دیابت یا کسانی که به دنبال بهبود سوخت و ساز بدن خود هستند،فوق العاده است. از این رویکرد که توسط محققان و ورزشکاران حرفه ای بررسی شده ، پیروی کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید! زمانی که شما در طول روز کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید بدن شما در نهایت شروع به مصرف قند ذخیره شده در بدن میکند و این روند معمولا ۳ تا چهار روز طول میکشد.