خوردن گوشت قرمز اضطراب و افسردگی را به نصف کاهش می دهد


اضطراب و افسردگی در جامعه ما همه گیر هستند. اگرچه مسائل مختلفی وجود دارد که به این مشکل کمک می کند، رژیم غذایی که فرد می خورد نقش مهمی دارد.

اگر با کار من آشنا هستید، ممکن است بدانید که من مشتریانم را تشویق می‌کنم که گوشت قرمز زیادی بخورند و کربوهیدرات کم مصرف کنند تا مسائل مربوط به سلامت روان را بهبود بخشند. خوردن به این شیوه در کمک به من برای غلبه بر حملات اضطراب ناتوان کننده، افسردگی، پرخوری اجباری، اعتیاد به قند و کربوهیدرات، و اعتیاد به مواد مخدر و الکل و دستیابی به چندین دهه بهبودی پایدار نقش اساسی داشت.

اما این فقط تجربه من نیست که قدرت شفابخش گوشت قرمز را نشان می دهد، علم نیز از آن حمایت می کند.

محققان دانشگاه دیکین استرالیا بیش از 1000 زن را تحت نظر گرفتند. در این مطالعه، هدف محققان این بود که نشان دهند گوشت قرمز باعث سلامت روانی ضعیف می شود، اما این چیزی نیست که آنها دریافتند. زمانی که مصرف گوشت قرمز افزایش یافت، افسردگی و اضطراب به نصف کاهش یافت.

در مطالعه تصادفی دیگری، گیرندگان 20 تا 93 ساله به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه از رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و غذاهای فرآوری شده استفاده کردند، در حالی که گروه دیگر رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز سنگین مصرف کردند. در پایان این مطالعه 12 هفته ای، 32 درصد از مصرف کنندگان گوشت قرمز گزارش کردند که علائم افسردگی و اضطراب آنها از بین رفته است – در حالی که تنها 8 درصد از کسانی که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات و غذاهای فرآوری شده مصرف می کردند، بهبود پیدا کردند.

نتیجه گیری محقق بیان کرد که نتایج این مطالعه نشان می دهد که “بهبود رژیم غذایی ممکن است یک استراتژی درمانی موثر و در دسترس” برای مدیریت این شرایط ارائه دهد.

چرا مصرف گوشت قرمز باعث کاهش اضطراب و افسردگی می شود؟

گوشت قرمز مملو از اسیدهای آمینه، چربی های اشباع شده، امگا 3، کلسترول، آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، آهن، روی و سلنیوم است که مغز برای تولید و انتقال انتقال دهنده های عصبی به اندازه کافی نیاز دارد که حالت های خلقی ما مانند اضطراب و افسردگی را تنظیم می کند.

اساس عملکرد صحیح مغز، که فرمانده سلامت روان است، در تامین سطوح کافی از این مواد مغذی نهفته است. مطالعات متعدد نشان داده است که افسردگی و خودکشی زمانی افزایش می یابد که رژیم غذایی دارای چربی و کلسترول کم باشد.

وقتی رژیم غذایی با گوشت قرمز سنگین باشد، کربوهیدرات کمتری دارد. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات باعث التهاب می شود، رشد بیش از حد میکروبی را تغذیه می کند، سیستم غدد درون ریز و تعادل هورمونی را مختل می کند، انتقال دهنده های عصبی آرام بخش مانند GABA و سروتونین را کاهش می دهد و انتقال دهنده های عصبی تحریکی مانند گلوتامات و نوراپی نفرین را افزایش می دهد، باعث نوسانات قند خون می شود، و تسلط بر سیستم عصبی سمپاتیک را تشویق می کند. همه اینها تأثیر عمیقی بر سلامت روان ما دارد و می تواند منجر به علائمی مانند اضطراب و افسردگی شود.

بسیاری از مردم از خوردن گوشت قرمز می ترسند زیرا به اشتباه معتقدند که این گوشت باعث سرطان، بیماری قلبی، التهاب، چاقی و لیست طولانی از بیماری های دیگر می شود. اما به آنها اطلاعات غلط داده شده است. گوشت قرمز هیچ یک از این شرایط را ایجاد نمی کند.

اگر حیوان غلاتی بخورد که نسبت اسیدهای چرب امگا 3 به امگا 6 را مختل کند، یا پر از هورمون ها، آنتی بیوتیک ها، آفت کش ها و مواد افزودنی پمپ شود، باعث بیماری می شود، اما این مواد اضافه شده است که باعث بیماری می شود. نه خود گوشت قرمز گوشت قرمز که فاقد این مواد است به مغز و بدن ما مواد مغذی لازم برای عملکرد بهینه را می دهد.

به همین دلیل مهم است که گوشت قرمزی را انتخاب کنید که ارگانیک و با علف باشد، نه از مزارع کارخانه های معمولی یا عملیات تغذیه حیوانات محدود. شما نمی خواهید حیواناتی که می خورید غلات مصرف کنند یا گوشت شما مملو از نیترات، مواد نگهدارنده، هورمون ها، آنتی بیوتیک ها و آفت کش ها باشد، زیرا همه این مواد به مغز آسیب می رسانند و برای سلامت روان ما مضر هستند.

رژیم غذایی همچنین باید از مواد دیگری که عملکرد مغز را مختل می کند مانند غلات، حبوبات، شکر، غذاهای پر نشاسته، کافئین، الکل، شکلات و رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها و شیرین کننده ها خالی باشد.

سایر عوامل دخیل

سایر عوامل اولیه که در اپیدمی اضطراب و افسردگی در جامعه ما نقش دارند عبارتند از سموم محیطی، رشد بیش از حد میکروبی، التهاب و استرس مزمن. هنگامی که این مسائل را همراه با رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز و کربوهیدرات کم مورد بررسی قرار دهیم، آنگاه می توان پیشرفت های قابل توجهی در سلامت روان ایجاد کرد. این برای انواع دیگر شرایط مانند OCD، کمبود توجه، بیش فعالی و اعتیاد صادق است.

آیا می خواهید سلامت روان خود را بهبود بخشید؟ همین امروز با من تماس بگیرید و ما می‌توانیم با هم کار کنیم تا غذاها و سایر عوامل زمینه‌ای را که ممکن است در حالت‌های خلقی نامطلوب شما نقش دارند را شناسایی کنیم و به شما کمک کنیم تسکین و کیفیت زندگی بالاتری را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

منابع

جکا FN و همکاران. مصرف گوشت قرمز و اختلالات خلقی و اضطرابی. سایکوتر سایکوسوم. 2012؛ 81:196-198.

جکا FN و همکاران. “یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده بهبود رژیم غذایی برای بزرگسالان مبتلا به افسردگی اساسی (کارآزمایی ‘SMILES’).” BMC Med. 2017؛ 15 (1): 23.

سیرز، A. صفحه اولیه ترامپز پروزاک. خبرنامه ایمیل تماس با خانه دکتر. سپتامبر 2019.

Partonen، T.، J. Haukka، J. Virtamo، PR Taylor، و J. Lonnqvist. “ارتباط پایین کلسترول تام سرم با افسردگی اساسی و خودکشی.” The British Journal of Psychiatry 175.3 (1999): 259-62.