ده راه برای حواس پرتی هنگام غذا خوردن و اینکه چگونه سلامتی شما را بهبود می بخشد


توجه بیشتر هنگام غذا خوردن می تواند به کاهش میل به قند و کربوهیدرات، کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری، بهبود هضم، افزایش جذب مواد مغذی، بهبود خلق و خو، افزایش آرامش درونی و احساس خوب بودن، طعم بهتر غذا و عمل غذا خوردن کمک کند. تجربه ای غنی تر و رضایت بخش تر، و ارتباط بیشتر با منبع معنوی خود را تسهیل می کند.

این ساده، کاربردی است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. هنگام طراحی برنامه Paleo شخصی خود، خوردن آگاهانه باید یک اصل اساسی در سبک زندگی شما باشد. من گمان می‌کنم که اجداد غارنشین ما به طور طبیعی در زمان صرف غذا هوشیار بوده‌اند، زیرا آن‌ها تمام عوامل حواس‌پرتی و استرس‌زا برای مقابله با زندگی امروزی را نداشتند.

در اینجا ده روشی وجود دارد که می توانید هنگام غذا خوردن ذهن آگاهی را عملی کنید تا فوراً از این فواید بهره مند شوید.

  1. سرعت خود را کم کنید و به طور کامل در وعده های غذایی و عمل غذا خوردن حضور داشته باشید.
  2. روی ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر غذا تمرکز کنید و ارزش کامل آن را بشناسید: شکل، رنگ، بافت، عطر، دما، محتوای مواد مغذی، نحوه صدا و احساس آن در برابر لب‌ها و در دهانتان.
  3. آهسته و عمدا بجوید.
  4. مراقب هر نیش و احساسی باشید و با آن درگیر باشید، گویی هیچ چیز دیگری در آن لحظه در جهان وجود ندارد.
  5. چشمان خود را به صورت دوره ای ببندید و از غذا و کل تجربه غذا خوردن لذت ببرید. بی خیال غذا را روسری نریزید.
  6. هر لحظه و لقمه را بچشید.
  7. با غذا و تجربه غذا خوردن به گونه ای باشید که گویی نقطه کانونی مدیتیشن هستند یا برای اولین بار درگیر یک جلسه عاشقانه لطیف با عشق زندگی خود هستید.
  8. هنگام غذا خوردن پشت میز بنشینید. این شما را مجبور می کند که روی غذای خود و کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.
  9. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. تلفن همراه خود را در اتاق دیگری بگذارید یا آن را خاموش کنید. خود را از لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت، نامه، کتاب، تلویزیون و مجلات جدا کنید. هنگام غذا خوردن به هیچ فعالیت دیگری نپردازید.
  10. وقتی غذا خوردنتان تمام شد، چند لحظه ساکت بنشینید و قبل از عجله برای انجام فعالیت بعدی، به تجربه (مثلاً ظاهر، بو، و مزه غذا و احساساتی که در حین غذا خوردن تجربه کردید) فکر کنید. همچنین ممکن است بخواهید از درون یا منبع معنوی خود برای غذا و تجربه قدردانی کنید.

جدای از عمل واقعی غذا خوردن، اصول تمرکز حواس باید به تمام جنبه های مربوط به وعده غذایی شما تعمیم داده شود، از جمله انتخاب خوب در مورد غذایی که در بدن خود می گذارید (به عنوان مثال ارگانیک، علف خوار، مرتع، بدون قفس، هورمون و … بدون آنتی بیوتیک، کم کربوهیدرات، بدون شکر، پالئو) و آماده سازی (مانند خرید، برش، دور ریختن، پختن).

توجه به اینکه بدن شما چگونه به وعده های غذایی خود پاسخ می دهد (مثلا باعث خستگی، خارش یا درد شما می شود، یا انرژی را افزایش می دهد) می تواند به عنوان راهنمایی برای ایجاد تغییرات و فردی کردن رژیم غذایی بر اساس نیازهای بیوشیمیایی منحصر به فرد شما استفاده شود.

علاوه بر این، تمرکز حواس باید در تمام زمینه‌های زندگی شما، نه فقط در زمان غذا خوردن و صرف غذا، انجام شود تا سلامت و تندرستی را به‌طور کامل‌تر افزایش دهید. شما می توانید 15 تکنیک را برای کمک به شما در طی چند دقیقه در کتاب الکترونیکی قابل دانلود فوری من پیدا کنید. مدیتیشن برای سلامتی. صرف نظر از اینکه با چه وضعیت سلامتی روبرو هستید، یا حتی اگر فقط اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهید، نمی توانید با داشتن یک زندگی آگاهانه تر اشتباه کنید.

از سفر لذت ببرید، برای رسیدن به مقصد عجله نکنید.

اگر برای به کار بردن ذهن آگاهی در زندگی خود به کمک بیشتری نیاز دارید، امروز برای مشاوره تلفنی با من تماس بگیرید.

کوچینگ سلامت جامع نگر یکپارچه