برنامه غذایی هفتگی در هنگام پستاپتوم با نوزاد و کودک نوپا


اکنون با دو انسان کوچک در ترکیب، باید برنامه غذایی خود را در حال حاضر تنظیم کنم.

در اواخر بارداری من خسته بودم و الهام‌بخش نبودم، بنابراین برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی به این شکل بود:

شام

یکشنبه = آشپز

دوشنبه = خوردن غذای یکشنبه

سه شنبه = آشپز

چهارشنبه = خوردن غذای سه شنبه

پنجشنبه = یخچال یا تخم مرغ را تمیز کنید + نان تست برای شام

ناهار

ساندویچ + چیپس + میوه / سبزیجات به مدت 6 هفته متوالی lol

اکنون با یک نوزاد تازه متولد شده و کودک نوپا، وقت ندارم (و نمی‌خواهم وقت بگذارم) تا در زمان چرت زدن ساندویچ درست کنم، زیرا معمولاً در هنگام چرت زدن کال از کودک آزاد نیستم. گاهی اوقات تدی را مجبور می‌کنم که در طول چرت کال روی من دراز بکشد، اما اغلب اینطور نیست. بنابراین، این استراتژی جدید برنامه ریزی وعده غذایی من است که تاکنون کار کرده است.

ما یک گروه اجتماعی داریم (گروه کوچکی که از کلیسای ما گرد هم می آیند) یکشنبه ها از ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر، بنابراین همان شب Roots را برای شام انتخاب می کنیم. کاسه غذای من El Jefe است – خوشمزه و سیر کننده زیرا قسمت های آن سنگین است. من خیلی دوست دارم یکشنبه ها آشپزی نکنم.

دوشنبه ها برای ناهار باقی مانده آخر هفته یا تخم مرغ + نان تست می خوریم.

بعد سه شنبه و چهارشنبه و پنج شنبه شام ​​درست می کنم و روز بعد غذای ناهار را می خوریم. شام سه شنبه می شود ناهار چهارشنبه و غیره.

به بیان ساده، به نظر می رسد:

شام یکشنبه = بیرون غذا خوردن

ناهار دوشنبه = باقی مانده یا تخم مرغ + نان تست

دوشنبه تا پنجشنبه شام ​​= آشپزی

سه شنبه تا جمعه ناهار = باقی مانده

و سپس اکثر جمعه‌ها پیتزا را کباب می‌کنیم و یا شب آرام‌تری را فقط با خودمان می‌گذرانیم یا دوستان را به آنجا دعوت می‌کنیم – این بستگی به این دارد که هفته چقدر شلوغ بوده و در بقیه آخر هفته چه کاری داشته باشیم. تلاش برای کامل کردن پیتزای کبابی ما واقعاً سرگرم‌کننده بوده و کاری «جدید» برای انجام دادن در دوران عجیب کووید بوده است، زمانی که زندگی می‌تواند واقعاً پیش پا افتاده و غیر هیجان انگیز باشد. اگرچه ما خمیر پیتزا را درست نمی کنیم. ما تقریباً پنج دقیقه پیاده روی از شرکت نانوایی Albemarle زندگی می‌کنیم که نان‌های شگفت‌انگیز، محصولات پخته شده و خمیر پیتزا درست می‌کند – و تا زمانی که نزدیک یک نانوایی باورنکردنی زندگی می‌کنیم، انگیزه‌ای برای صرف وقتم برای یادگیری استفاده از مخمر ندارم. شاید یک روز … شاید.

با این حال، ما سس خود را درست می کنیم! با استفاده از این دستور پخت و بیشتر هفته‌ها ما خالص هستیم و پیتزا را با پنیر + فلفل قرمز تزیین می‌کنیم. اگر دیگران به ما ملحق می شوند، شاخه می کنیم و پیتزای دوم را با سوسیس تند + فلفل + پیاز درست می کنیم. برای از بین بردن قسمت کباب کردن مقداری آزمون و خطا انجام شد، اما بچه ها، بچه ها، حالا که ما داریم، فکر می کنم با اطمینان می توانم بگویم پیتزای کبابی خانگی ما مورد علاقه من در تمام شارلوتزویل است – و پیتزای واقعاً خوبی در اینجا وجود دارد!


به نحوه برنامه غذایی من در حال حاضر برگردم. پختن شام هر شب در هفته و سپس خوردن غذای باقی مانده برای ناهار روز بعد به دو دلیل در این فصل از زندگی به خوبی کار می کند.

1) تنها کاری که باید انجام دهم این است که گرم کنم و بخورم

2) من یک وعده غذایی مقوی آماده دارم که برای رام کردن گرسنگی شیردهی به خوبی کار می کند. این بدان معنا نیست که اگر شیر نمی‌دهید، نمی‌توانید/نباید باقی‌مانده‌ی شام را بخورید (که ناگفته نماند) بلکه یک وعده‌ی میان وعده ناهار یا سالاد یا چیزی شبیه به آن نمی‌تواند باعث کاهش آن شود. روزها

من معمولاً 2-3 وعده غذایی سریع برنامه ریزی شده و 1-2 وعده غذایی که دستور العمل های جدید هستند یا چیزی که بیش از 20-30 دقیقه طول می کشد تا روی میز باشد، دارم. قبل از اینکه تدی به دنیا بیاید، زمانی که فقط کال بود، نیک معمولاً با کال در کالسکه دویدن در حالی که من شام درست می‌کردم می‌دوید (برای من خیلی خوب بود که به تنهایی با یک پادکست آشپزی کنم) … اما اکنون با یک نوزاد تازه متولد شده، گاهی اوقات هنوز آنها را می‌پزند. به آهسته دویدن بروید و تدی روی من بخوابد، یا اگر انسان های کوچک نیاز بیشتری دارند، این یک تلاش تیمی برای پختن شام و سیر کردن همه است.

خوشبختانه (جدی، خیلی مفید بود!) تا زمانی که تدی تقریباً شش هفتگی نداشت، مجبور نشدم برای اولین بار آشپزی کنم، زیرا قطار غذای فوق العاده ای داشتیم، مادرم دو هفته در شهر بود و به ما غذا می داد و پدر و مادر نیک به ما غذا می دادند. بعد از آن یک هفته اینجا بودند و کمی آشپزی کردند. حالا که دوباره در نوسان هستم، به انجام برنامه غذایی و سفارش مواد غذایی + تحویل در جمعه ها برگشتم. این برای ما خوب کار می کند.

برنامه غذایی هفته گذشته به شرح زیر بود:

دوشنبه – همبرگر ماهی قزل آلا (با استفاده از این دستور) با آیولی سیر + سیب زمینی طلایی بو داده یوکان + کلم بروکلی برشته **این روز…یک روز بود. بنابراین در ساعت 6 بعد از ظهر که هیچ جا شام نبود و دو کودک ناراحت در دستانمان بود، صدایی شنیدیم و تخم مرغ پنیری + سیب زمینی پخته و کلم بروکلی سوخاری درست کردیم. زندگی با دو زیر دو سال (و به طور کلی بچه ها) به این معنی است که همیشه برای چرخش آماده باشید.

سه شنبه – اسپاگتی با سس گوشت + سالاد + نان سیر

چهارشنبه – مرغ کبابی با ذرت روی لپه، سیب زمینی سوخاری و لوبیا سبز

پنجشنبه – تاکوی مرغ هاوایی از POY + چیپس و سالسا

همبرگرهای سالمون و تاکوی مرغ ممکن است بیش از 20 تا 30 دقیقه برای این هفته طول بکشد. اسپاگتی و هر چیزی که روی گریل باشد همیشه بسیار سریع و آسان است. دیگر وعده های غذایی سریع ساده ای که من ممکن است از هفته به هفته درست کنم عبارتند از: تاکو، کوسادیلا، زیتی پخته شده و زمانی که سردتر شود، کاری همیشه بسیار سریع است.

برای تنقلات، ما معمولاً انبار خوبی از بارها، گرانولا و غیره داریم (من پس‌اندازهای زندگی‌مان را قبل از تولد تدی در Costco صرف کرده‌ام و هنوز در حال کار کردن با آن موجودی هستیم) و سپس در طول هفته من و Cal یک یا یک چیزی می‌پزیم. دو بعدازظهر – معمولاً مقداری نان موزی یا یک کلوچه یا بار از نوع میان وعده. ما اینها را هفته گذشته ساختیم و عالی هستند.

من همیشه به ریتم هایی علاقه مند هستم که برای افراد دیگر مفید باشد – همانطور که در حال انتقال به فصل جدیدی از زندگی هستم، در حال تغییر ریتم های خود با برنامه ریزی وعده های غذایی، تمیز کردن، سازماندهی و غیره هستم تا آنها به عنوان یک فرد برای ما خوب کار کنند. خانواده چهار نفره بنابراین، نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!