چگونه استرس تعطیلات را فورا کاهش دهیم


همه ما می دانیم که مدیریت استرس روزانه مهم است، اما در طول فصل تعطیلات که سطح استرس می تواند در بالاترین حد خود باشد و زمان آرام می تواند در پایین ترین حد خود باشد، حتی حیاتی تر و چالش برانگیزتر می شود.

استرس بیش از حد نه تنها به اضطراب زیاد کمک می کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، هورمون ها را مختل می کند، هضم و جذب مواد مغذی را مختل می کند، کاندیدا و سایر میکروب ها را تکثیر می کند، منجر به میل به قند و کربوهیدرات یا مواد مخدر و الکل می شود، غده فوق کلیوی را تحت فشار قرار می دهد. غدد، باعث افسردگی می شود، و هر گونه بیماری که ممکن است وجود داشته باشد را تشدید می کند، همه اینها می توانند روحیه تعطیلات را کاهش دهند.

از قضا، زمانی از سال که قرار است شادی و آرامش فراوانی را برای ما به ارمغان بیاورد، به نظر می رسد برای بسیاری از مردم دقیقا برعکس است. یک نظرسنجی نشان داد که 88 درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند که تعطیلات پر استرس ترین زمان سال است.

خوشبختانه، کاهش استرس نیازی به زمان بر یا دشوار نیست، حتی چند دقیقه اینجا و آنجا می تواند بسیار مفید باشد. در اینجا چند تکنیک ساده و در عین حال قدرتمند برگرفته از خزانه شخصی من وجود دارد که می‌توان آنها را بدون توجه به جایی که هستید انجام داد، حتی زمانی که وقتتان کم است، که تسکین فوری را به شما می‌دهد.

اگر بتوانید هر یک از این تکنیک ها را در سکوت کامل انجام دهید، اما نه کاملا ضروری، موثرتر است.

1. چشمان خود را ببندید و عمیق نفس بکشید

به محض اینکه چشمان خود را می بندیم، سرعت مغز شروع به کند شدن می کند و تولید امواج مغزی آلفا بلافاصله شروع می شود. امواج مغزی آلفا تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی آرام‌بخش مانند گابا، سروتونین و اندورفین را افزایش می‌دهند که سیستم پاسخ به استرس را خاموش می‌کنند، حالت آرامش و آرامش درونی ایجاد می‌کنند، خلق و خو را بهبود می‌بخشند، درد را کاهش می‌دهند، خلاقیت را تحریک می‌کنند و سرخوشی خفیفی ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، محرک های بصری بیش از حد نوعی استرس است، بنابراین وقتی چشم ها بسته می شوند، مغز را از این تحریک استراحت می دهد.

بنابراین چشمان خود را به آرامی ببندید. خیلی سفت نیست آنها را ثابت نگه دارید، اما نه سفت و سخت.

دهنتو ببند.

یک نفس طولانی، آهسته، عمیق و کنترل شده از طریق بینی و از شکم خود بکشید.

و به آرامی و کنترل شده از طریق بینی نفس خود را بیرون دهید و دهان خود را بسته نگه دارید.

این کار را با یک نفس عمیق دیگر از طریق بینی و با دهان بسته از طریق بینی به صورت طولانی، آهسته، عمیق و کنترل شده تکرار کنید.

هوشیاری خود را برای چند ثانیه به کره چشم راست خود و سپس به کره چشم چپ خود بیاورید، گویی از آنها به عنوان نقطه کانونی برای مدیتیشن استفاده می کنید یا به آرامی آنها را با چشم ذهن خود ماساژ می دهید. ممکن است از آن آگاه نباشید، اما ما مقدار زیادی تنش را در کره چشم خود حمل می کنیم، بنابراین آرام کردن آنها کل بدن را آرام می کند.

آرام بنشینید و تمرکز ملایم روی کره چشم خود داشته باشید و تا زمانی که ترجیح می دهید از طریق بینی نفس بکشید و از طریق بینی به آرامی، عمیق و کنترل شده نفس بکشید.

اگر برای این همه وقت دارید، کافی است و می توانید در این مرحله توقف کنید. با این حال، می توانید آرامش خود را افزایش دهید و با ادامه مرحله بعدی، مزایای خود را افزایش دهید.

2. زبان خود را آرام کنید

این تکنیک می تواند به عنوان یک تمرین مستقل انجام شود یا به تکنیک قبلی در بالا اضافه شود.

چشم و دهان خود را ببندید.

یک نفس طولانی، آهسته، عمیق و کنترل شده، از طریق بینی وارد کنید و از طریق بینی بیرون بیاورید و از شکم بکشید. تکرار.

چانه، سپس سمت چپ فک و سمت راست فک خود را شل کنید.

از زبان خود آگاه شوید. اجازه دهید زبان شما در وضعیت استراحت طبیعی خود در پشت دندان ها به راحتی در دهان شما بنشیند. آن را به زور در یک موقعیت خاص قرار ندهید، فقط اجازه دهید در جایی که به طور طبیعی می افتد برود.باز هم، ممکن است متوجه آن نباشید، اما زبان شما استرس و تنش زیادی را تحمل می کند و به مرکز شما متصل است. بنابراین وقتی زبان خود را شل می کنید، به سمت ستون فقرات تابش می کند، از مرکز بدن شما به سمت پایین جریان می یابد و به تمام فیبرهای وجود شما می رسد.

پس فقط لحظه ای با هوشیاری روی زبان خود بنشینید، انگار از آن به عنوان نقطه کانونی مدیتیشن استفاده می کنید و با چشم ذهن خود آن را اسکن کنید. احساس کنید آرامش از مرکز شما پایین می آید و به بقیه بدن شما می رسد.

در اینجا برای چند ثانیه در این حالت با هوشیاری روی زبان خود مکث کنید.

یک نفس عمیق دیگر از طریق بینی بکشید و از طریق بینی بیرون بیاورید و به آرامی و کنترل شده از شکم بکشید. یک بار دیگر، یک نفس عمیق از طریق بینی و به آرامی و کنترل شده از طریق بینی خارج کنید.

می توانید هر زمان که ترجیح دادید تکرار کنید یا متوقف کنید.

کاهش استرس تعطیلات در هر زمان و هر مکان

همانطور که می بینید، این ها تکنیک های سریع و آسانی هستند که می توانند چندین بار در طول روز انجام شوند، هر زمان که بتوانید تنها چند دقیقه از زمان تنهایی خود را بدزدید. این کار را می توان در آشپزخانه ایستاده پشت اجاق گاز، در حالی که سس را هم می زنید، در ماشین بعد از خرید اما قبل از شروع رانندگی، در حمام، انباری، پله برقی یا آسانسور، پشت میزتان و در صف ایستادن انجام داد. فروشگاه.

اگر در جایی هستید که بستن چشم‌هایتان امکان‌پذیر نیست، تنفس عمیق و آرامش زبان می‌تواند به تنهایی بدون توجه به جایی که هستید استفاده شود.

البته لازم نیست این تکنیک ها برای استرس تعطیلات اختصاص داشته باشند، آنها می توانند و باید در هر زمانی از سال به طور منظم تمرین شوند. من از هر یک از این تکنیک ها در زندگی خود هر ساله و روزانه برای مدیریت استرس و اضطراب خود استفاده می کنم. اگر هیچ یک از اینها فنجان چای شما نیست، می توانید 30 تکنیک دیگر را با کلیک کردن اینجا بیابید.

اگر به تماس شخصی بیشتری نیاز دارید، امروز برای یک جلسه مربیگری انفرادی با من تماس بگیرید تا مسئولیت سفر درمانی شما را بر عهده بگیرم و یک برنامه خودمراقبتی قوی برای کاهش استرس و اضطراب و ارتقای سلامت و رفاه خود طراحی کنم. می توانید بیشتر از آن چیزی باشید که می خواهید باشید و زندگی کامل تری داشته باشید.

در مورد شما چطور؟ آیا تکنیک مدیریت استرس مورد علاقه ای دارید که در تعطیلات یا هر زمان دیگری از سال استفاده می کنید و می خواهید در زیر به اشتراک بگذارید؟