آیا شیرین کننده های مصنوعی به سلامت روده شما آسیب می رسانند؟ برای متخصصین توضیح دهید


نوشابه رژیمی ، آدامس بدون قند ، شمع ، شمع و کلوچه های ساخته شده با طعم مصنوعی بدون کالری-مانند جایگزین سالم تری برای پیشخوان های اصلی ساخته شده با شکر واقعی. از این گذشته ، آنها کالری و شکر کمی ندارند ، آنها شیرین تر از دسر هستند ، پس چرا آن را دوست نداریم ، درست است؟

بحث در مورد شیرینی پزی های مصنوعی سال ها ادامه داشته است ، اما در اینجا دلیل قانع کننده ای برای نداشتن مواد خوش طعم وجود دارد: تحقیقات اخیر نشان می دهد که شیرینی های مصنوعی مانند سوکرالوس ، آسسولفام- K و آسپارتاموس می توانند برای سلامت معده شما مضر باشند.

چگونه شیرین کننده های مصنوعی بر سلامت روده تأثیر می گذارند

جسی وانگ ، RDN ، LD ، متخصص تغذیه متخصص در سلامت روده و IBS می گوید: “تحقیقات کنونی نشان می دهد که شیرین کننده مصنوعی می تواند ترکیب میکروبی روده را تغییر دهد ، زیرا برخی از میکروب های مصنوعی می توانند بهتر از بقیه تجزیه شوند.” “این به میکروب هایی اجازه می دهد که در هنگام گلدهی آنها را بشکنند ، در حالی که می توانند با تغییر ترکیب آنها را کاهش دهند.”

به عنوان مثال ، مقاله اکتبر 2017 در مولکول نشان می دهد که چگونه نئوتام ، یک شیرین کننده مصنوعی بدون کالری ، تنوع باکتریایی را در میکروبی روده در موش ها با افزایش رشد برخی از باکتری ها و کاهش رشد برخی دیگر تغییر داده است. (برای یادآوری ، هرچه میکروبیوم شما متنوع تر باشد ، بهتر است.)

اگرچه مطالعات بیشتری برای اطمینان از اثرات طولانی مدت شیرین کننده مصنوعی مانند نئوتام بر اعضای بدن انسان مورد نیاز است ، اما می تواند باعث دیس بیوزیس معده شود-تعادل بین باکتری های خوب و بد معده. بر طیف وسیعی از چیزهای فیزیکی تأثیر می گذارد.

سودای رژیمی

سیستم ایمنی که منجر به ضعیف شدن می شود

علم ارتباط خوبی بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن نشان می دهد. ماروین سینگ ، دکتر ، متخصص گوارش ، نویسنده کلینیک دقیق و بنیانگذار کتاب ، می گوید: “شیرین کننده های مصنوعی می توانند ناهماهنگی در میکروبیوم معده ایجاد کنند که ممکن است سیستم ایمنی بدن ما را مختل کند.” سلامتی خود را تحویل دهیدبه

“این شیرین کننده ها می توانند با تغییر میکروبیوم روده باعث تخیلات متابولیکی و عدم تحمل گلوکز شوند.” سینگ توضیح می دهد. پس چرا مهم است؟ اگر میکروبی بدن ما متعادل نباشد ، سیستم ایمنی ما نمی تواند آنقدر قوی باشد و اکثر سیستم ایمنی ما در روده یافت می شود. “

مورد: در یک مقاله در ماه مه 2015 ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف شیرینی های مصنوعی با طعم بالا می تواند با تغییر میکروبیوم باعث عدم تحمل گلوکز شود. میکروب های رودهبه دانشمندان آب آشامیدنی را برای موش ها با فنجان زیاد قند ، سوکرالوز یا آسپارتام تأمین کرده اند. پس از 11 هفته ، موش هایی که از آب شیرین مصنوعی استفاده کردند در مقایسه با افرادی که آب ساکارز یا گلوکز ایجاد کردند ، عدم تحمل گلوکز را نشان دادند.

اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا برخی از شیرینی های مصنوعی می توانند باعث عدم تحمل گلوکز شوند ، اما یک پیشنهاد این است که این غذاهای شیرین می توانند مانع بدن شده و پاسخ انسولین را تحریک کنند. این امر به جای کاهش میل به چیزهای شیرین را افزایش می دهد.

برای درک کامل اثرات مصرف مصنوعات شیرین کننده بر اندام انسان به تحقیقات بیشتری نیاز است ، اما این تحقیق در موش ها یک نگاه اول را در اختیار ما قرار می دهد.

ممکن است علائم سیستم گوارش را شدیدتر یا تحریک کننده تر کند

اینا لوکیانوفسکی ، PharmD ، متخصص سلامت روده و نویسنده ، می گوید: مطالعات دیگر روی موش هایی با شیرینی مصنوعی نشان می دهد که التهاب معده می تواند بدتر شود ، به ویژه در افرادی که با بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسروز زندگی می کنند. رفع کرون و کولیتبه

“به عنوان مثال ، در مه 2018 در مطالعه شما بیماری التهابی روده لوکانوفسکی می گوید: اختراع شیرین کننده مصنوعی سوکرالوز مالتودکسترین (Splenda) باعث افزایش التهاب اسهال در موش های صحرایی حامل بیماری کرون می شود. “شیرین کننده مخصوص مصنوعی تعداد را افزایش می دهد” پروتئوباکتری ها-گونه ای از باکتری های مرتبط با سالمونلا ؛ E. coliو Legionellaeدر موشهایی که مستعد ابتلا به بیماری کرون و بیماریهای مرتبط هستند.

از آنجا که شیرینی مصنوعی می تواند باعث ایجاد باکتری در معده شود ، می تواند به طور بالقوه یک یا چند علامت را در کسانی که با IBD ، IBS یا هر نوع دیس بیوزیس معده زندگی می کنند تشدید کند.

دکتر سینگ می گوید: “هنگامی که تغییراتی در میکروبیوم ایجاد می شود ، ممکن است حتی التهاب بیشتری داشته باشید. عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد یا افزایش علائم IBD شوند ، اما بی نظمی میکروبیوم مطمئناً یک خطر است.”

مردی که نوار پروتئین می خورد

چگونه می توان مصرف شیرین کننده مصنوعی را کاهش داد

اگر از نظر سلامت ، ایمنی یا مستعد مشکلات گوارشی در شکم هستید ، می توانید مصرف شیرینی های خود را کاهش دهید. وانگ می گوید از آنجا که شیرینی های مصنوعی معمولاً در غذاهای فرآوری شده یافت می شوند ، بهترین راه برای محدود کردن آنها خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده روی غذاهای بسته بندی شده است. وی گفت: “همه مواد غذایی ، نوشیدنی ها و مکمل ها ، مانند پودر پروتئین ، را برای منابع شیرین کننده مصنوعی پنهان بررسی کنید.”

مراقب الکل های قندی باشید ، نوع دیگری از جایگزین های قند ، که می تواند باعث مشکلات گوارشی مانند گاز ، اختلال معده و نفخ شود. تفاوت اصلی بین الکل های قندی و شیرینی های مصنوعی این است که الکل های قندی حاوی مقداری کالری هستند ، گرچه کالری بسیار کمتری نسبت به شکر دسر دارد و شیرینی های مصنوعی به طور کلی شیرینی هستند.

وانگ پیشنهاد می کند که طعم دهنده ها ، قند مصنوعی و الکل را کنار بگذارید و مبادله های سالم را در مقادیر کم امتحان کنید.

از شیرین کننده های مصنوعی و الکل قند اجتناب کنید

  • ساخارین
  • سوکرالوز
  • آسپارتام
  • آسسولفام
  • نئوتام
  • زایلیتول
  • اریتریتو
  • سوربیتول
  • مالتیتول

شیرین کننده های طبیعی را امتحان کنید

  • مل
  • شربت افرا
  • خرنوب
  • آگاو
  • سگ قندی در حد اعتدال
قاشق را از فنجان بیرون بیاورید

همچنین می توانید غذاهای جایگزین سالم تری را که مردم معمولا می خورند و شیرینی مصنوعی دارند ، پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر شما از نوشابه های رژیمی معمولی استفاده می کنید ، آب خوش طعم را در نظر بگیرید. و اگر به دنبال پخت هستید ، آنها را در خانه در مکانی عالی تهیه کنید و از شربت افرا یا عسل شیرین استفاده کنید.

لوکیانوفسکی می گوید استویا ، یک جایگزین طبیعی قند ، می تواند جایگزین مناسبی برای چاپلوس قند مصنوعی و الکل باشد که مشکلات معده را ایجاد نمی کند. با این حال ، هنوز نگرانی هایی وجود دارد که استویا می تواند یک اختلال غدد درون ریز باشد. گفته می شود ، برای تأیید یافته ها به تحقیقات بیشتری نیاز است. سینگ می گوید.

غذای آماده

وونگ می گوید: “در حالی که ما منتظر تحقیقات بیشتری برای روشن شدن اثرات شیرینی های مصنوعی روی معده هستیم ، بهتر است از غذاهای شیرین سنتی بیشتر مانند شکر ، عسل و شربت افرا در حد اعتدال استفاده کنیم.” “آنها قرن ها مشغول به کار بوده اند و ما می دانیم که آنها تحت نظارت منظم ایمن هستند.”

نام بازی در مورد انواع شیرینی جات معتدل است: “بیشتر تحقیقات در مورد شیرینی های مصنوعی فقط به معنی مصرف منظم و طولانی مدت (بیش از چهار هفته) شیرینی های مصنوعی است که می تواند این تغییرات را در معده ایجاد کند”. وونگ اعلام می کند. بنابراین مصرف شیرین کننده های پروتئینی مصنوعی احتمالاً برای سالم ترین افراد بی خطر است. »



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *