کبد چرب: آیا شما بخشی از 1 از 3 مبتلا به این بیماری همه گیر خاموش هستید؟


اگر شما یکی از یکی از هر سه آمریکایی هستید که با کبد چرب در اطراف راه می‌روند، به احتمال زیاد حتی در مورد آن ندانید!

تعداد زیادی از افراد در ابتدا بدون علامت هستند و آنزیم های کبدی حتی می توانند در خون طبیعی ظاهر شوند.

علائمی که رخ می دهند اغلب خفیف هستند: خستگی، حالت تهوع، نفخ، درد شکم، سلولیت، تورم پاها و “مه مغزی” که اجازه می دهد این بیماری یواشکی بدون توجه پیشرفت کند.

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شایع ترین بیماری مزمن کبدی در ایالات متحده است که تقریباً 100 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. این توسط الکل یا ویروس ایجاد نمی شود، بلکه با افزایش وزن، رژیم غذایی نامناسب (به قندهای تصفیه شده مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و نشاسته فکر کنید) و مقاومت به انسولین ایجاد می شود.

وقتی سلول‌های شما نسبت به انسولین مقاوم می‌شوند، پانکراس شما اضافه کار می‌کند و انسولین بیشتری ترشح می‌کند تا قند خون به تعادل برسد. این باعث عدم تعادل متابولیک می شود که منجر به سطوح بالای اسیدهای چرب در خون شما می شود. کبد شما به سادگی صفرای کافی برای پردازش این چربی اضافی تولید نمی کند و در عوض شروع به ذخیره آن می کند که منجر به کبد چرب می شود.

در این وبلاگ با کبد چرب، علل آن و راه های رفع آن بیشتر آشنا شوید. من مراحل ساده ای را که می توانید برای تبدیل کبد چرب خود به کبد لاغر انجام دهید به اشتراک می گذارم تا در نهایت بتوانید وزن کم کنید، انرژی خود را دوباره به دست آورید و سلامت و تندرستی کلی خود را بهبود بخشید!





منبع