مزایای L-theanine خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-teanut ، نحوه کاهش احساس استرس و اینکه چرا استرس کمتر بخشی از برنامه شماست را توضیح می دهد.

اگر تا به حال احساس استرس کرده اید ، احتمالاً تمام تکنیک های کاهش استرس را در کتاب آزمایش کرده اید. آماده برای یکی احتمالا امتحان نشده است؟ L-theanina یکی از علوم تغذیه ای است که بهترین راز آن است. اسید آمینه به دلیل توانایی کمک به افراد در احساس آرامش و آرامش ، محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

در اینجا به معرفی مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و اطلاعات بیشتری که باید در مورد ایمنی و دوز آن بدانید ، می پردازیم.

L-theanine چیست؟

L-theanin یا به اختصار theaninum یک اسید آمینه با مزایای چشمگیر و شناختی است. در برگهای سبز و سیاه چای و برخی قارچها یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما مقدار زیادی از این آمینو اسید را به طور طبیعی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. در نتیجه ، این مکمل در اشکال منقبض شده نیز یافت می شود. L-theanine جزء اصلی مکمل های استرس است ، زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

خداوند چگونه کار می کند؟

بسیاری از مطالعات نحوه تأثیر L-theanin بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده اند.

در شرایط استرس زا ، انتقال مغز تنظیم کننده خلق و خو ، مانند GABA ، می تواند مختل شود. L-theanina برای کاهش سطح آن به سیستم صوتی بزرگ عمل می کند. علاوه بر این ، تئانین می تواند سایر پیام های “احساس خوب” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

در مقابل ، L-teanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند استرس را تقویت کند. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از ایجاد گلوتامات اضافی ، یک ماده شیمیایی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن مغز جلوگیری کند ، که می تواند واکنش استرس بدن را مختل کند.

آلفا تئانین همچنین امواج مغزی را افزایش می دهد. افزایش فعالیت آلفا می تواند منجر به آرامش بهتر در ماهیچه های مغز شود.

فواید ال تیانین

تئانین تمایل دارد توجه خود را به اثرات تقویت کننده خلق و خوی جلب کند. اما مزایای L-theanine فراتر از حس آرامش است.

بهبود خواب

مرد خوابیده

محققان معتقدند که درد ممکن است تأثیر مهارکننده اضطراب (یا مهارکننده استرس) بر ایجاد خواب داشته باشد. برای اینکه خوب بودن بخوابد ، بدن باید آرام شود. بر خلاف داروهای خواب سنتی که دارای اثرات خفگی نیز هستند ، L-theaninus بدون اینکه به عنوان یک آرامبخش عمل کند ، خواب بهتر را تقویت می کند.

در واقع ، یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم 50 عدد چای سبز باعث بهبود کیفیت خواب می شود.

مطالعه دیگری برای ارزیابی تأثیر چای بر سلامت روان. در حالی که خواب ضعیف ممکن است پیامد ثانویه استرس باشد ، همان محققان به طور همزمان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را مشاهده کردند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته مکمل ، مشکلات مربوط به کیفیت خواب مانند اختلالات نهفته را کاهش دادند.

تقویت مهارتهای شناختی

تمرکز زن روی کار

در همان جمله ما کلمات “مراقب” و “سست” را نمی شنویم. با این حال ، L-theanine باعث ایجاد آرامش در شرایط سخت می شود.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم چای مصرف می کردند ، پیشرفت چشمگیری در زمان ، توجه ، عملکرد و واکنش ها مشاهده کردند.

مطالعه دیگری منجر به نگاه دقیق تری به L-theanine همراه با کافئین شد. جالب توجه است که محققان 97 میلی گرم تئانینوم ، همراه با 40 میلی گرم کافئین ، به شرکت کنندگان در استرس زا تر و کار شناختی بهتر کمک کردند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود مهارت های خود و کاهش بیماری را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

اکثر تحقیقات در مورد L-theaninis نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی مورد بررسی قرار داده است. نکته مهم این است که داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت theanini را برای افراد نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که 200-400 میلی گرم L-theanin منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرده است که theaninos سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند کاهش داده است.

علاوه بر این ، ما نمی توانیم فراموش کنیم که چای می تواند به بهبود خواب شبانه کمک کند ، که می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون استراحت ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine ممکن است برای افرادی که اغلب تحت استرس قرار می گیرند مفید باشد. علاوه بر این ، اگر مشکل دارید ، تئانین ممکن است مفید باشد.

  • خواب خوب و با کیفیت
  • به خواب رفتن
  • متمرکز ماندن یا مه مغزی
  • مطالعه یا ثبت اطلاعات
  • احساس هوشیاری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

طبق ادبیات مربوطه ، هیچ اثر شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو نشان داد که چای معمولاً به عنوان یک ترکیب رژیمی (GRAS) شناخته می شود. نوشیدن چای هایی که حاوی چای 50 مغز هستند ، مانند چای سبز یا چای سیاه ، بی خطر است. علاوه بر این ، ایوا دارای مزایای چندی برای سلامتی است ، بنابراین آنها همیشه افزودنی های خوبی برای ورزش شما هستند.

قبل از بیرون آمدن از قابلمه مشروب ، به یاد داشته باشید که یک فنجان تقریباً 20 میلی گرم چای 50 مهره ای بنوشید. با این حال ، اکثر مطالعات نشان داده اند که دوز روزانه 200 میلی گرم م theثرترین است. در نتیجه ، مکمل تیانین برای موارد شدید توصیه می شود.

اگر مکمل حاوی تیانینوم است ، باید مراقبت شود تا از دوز بالینی آن اطمینان حاصل شود. HUM Calmness Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم چای و adaptogeni ashwagandha است که به مدیریت کورتیزول هورمونی استرس کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم را افزایش دهید و اشتها را کاهش دهید ، محاسبه آرزوهای HUM را که حاوی 200 میلی گرم L-heanut است ، برای افزایش آرامش امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت زیادی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف همتایان تجویزی خود ، تئانینا می تواند بدون خواب آلودگی استرس را تسکین دهد. اکثر مطالعات تأثیر چای در ذهن و شناخت را تأیید می کنند. کارشناسان آن را به عنوان یک راه حل مطمئن و م toثر برای مقابله با استرس در نظر می گیرند. هنگامی که رویدادهای بالاتر نیاز به بار 50 قاشق چای خوری دارند ، مکمل ها راهی برای پیشرفت هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *