آنچه دکترتان درباره بیماری کبد چرب به شما نگفته است


/*! elementor – v3.21.0 – 08-05-2024 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff} .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-edditor: not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor -drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size: 50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} به‌عنوان یکی از مدافعان اولیه سلامت کبد و نویسنده کتاب‌های پرفروشی که اهمیت آن را بررسی می‌کنند، مدت‌هاست که بر نقش حیاتی آن تأکید کرده‌ام. از تبدیل غذا به انرژی گرفته تا کنترل تعادل هورمونی و حمایت از هضم سالم، نوشته‌های من در مورد سلامت کبد، مدت‌ها قبل از اینکه متخصصان اصلی پزشکی به اهمیت آن پی ببرند، ارزش آن را برای سلامتی و رفاه کلی برجسته کرد. با این حال، این نگران کننده است که اغلب مردم مطب پزشک را ترک می کنند غافل از اینکه ممکن است در میان 80 تا 100 میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) باشند.

این وضعیت طیفی از مشکلات کبدی ناشی از تجمع بیش از حد چربی را در بر می گیرد و تخمین زده می شود 75 درصد از افراد دارای اضافه وزن و 90 درصد از افراد چاق شدید را تحت تاثیر قرار دهد. کودکان در امان نیستند، زیرا NAFLD شکل اصلی بیماری کبدی در میان جوانان آمریکایی است، آماری که ناشی از افزایش نرخ چاقی کودکان است. متأسفانه، پیشرفت شدید NAFLD، استئاتوهپاتیت غیر الکلی (NASH)، در مسیر تبدیل شدن به دلیل اصلی پیوند کبد تا سال 2025 است.

NAFLD اغلب می تواند در طول معاینات معمول پزشکی شناسایی نشود تا زمانی که آسیب قابل توجهی به همراه داشته باشد، و علائم تنها زمانی آشکار می شوند که شرایط جدی دیگری از پیشرفت تدریجی آن ایجاد شود. شناسایی و مدیریت زودهنگام کلیدی است زیرا بسیاری از جنبه های ضروری سلامت کبد می توانند در طول امتحانات نادیده گرفته شوند. در زیر پنج فاکتور ضروری و در عین حال اغلب نادیده گرفته شده ضروری برای سلامت بهینه کبد را بیان می کنم که نیاز به توجه فوری شما دارد و منتظر نمانید تا خیلی دیر شود. شما اکنون این قدرت را دارید که اقدامات پیشگیرانه انجام دهید:

/*! elementor – نسخه 3.21.0 – 08-05-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading.elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}

قندهای پنهان در رژیم غذایی

این تکان دهنده است که چگونه بسیاری از نقش قندهای پنهان در افزایش چربی کبد بی اطلاع هستند. این قندها که اغلب پوشانده می شوند و به محصولات کم چرب اضافه می شوند، می توانند به طور قابل توجهی چربی کبد را افزایش داده و NAFLD را بدتر کنند. متأسفانه، تفاوت های ظریف این خطرات پنهان به ندرت در محیط های پزشکی مورد بحث قرار می گیرد.

چه باید کرد: یاد بگیرید قندهای پنهان را از رژیم غذایی خود شناسایی و حذف کنید. کتاب من، شکر را بیرون بیاورید، نحوه تشخیص این قندهای پنهان و انتخاب رژیم غذایی سالم تر را شرح می دهد. اگر شما کسی هستید که می خواهید یک برنامه گام به گام دقیق داشته باشید، من را بررسی کنید
طرح چربی سوزی که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان پذیرفته شده است. این یک رویکرد جامع برای حفظ وزن سالم ارائه می دهد، یک گام مهم در محافظت از کبد شما در برابر هجوم قندهای پنهان.

التهاب خاموش

التهاب مزمن و سطح پایین یک دشمن پنهانی است که بی سر و صدا به سلول های کبد آسیب می رساند و باعث تجمع چربی می شود. این نوع التهاب به ندرت علائم آشکاری را نشان می دهد، و آن را به یک عامل خاموش در NAFLD تبدیل می کند.

چه باید کردرژیم غذایی ضد التهابی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای مبارزه با این تهدید خاموش ضروری است. ترکیب مکمل هایی مانند GLA-90 از Uni Key Health همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد و چرخه آسیب رسان التهاب و تجمع چربی کبد را معکوس کند. (نکته: GLA-90 نیز یک است تقویت کننده زیبایی!)

تولید ناکافی صفرا

اهمیت صفرا در هضم چربی و دفع سموم را نمی توان نادیده گرفت، با این حال نقش آن اغلب در بحث در مورد سلامت کبد دست کم گرفته می شود. اگر ندارید كيسه صفرا، پرداختن به این موضوع بسیار مهم است.

چه باید کرد: برای افزایش تولید صفرا و حمایت از فرآیندهای سم‌زدایی کبد، استراتژی‌هایی را از کتاب پرفروش ملی من اجرا کنید. متابولیسم رادیکال. کارهای ساده ای را که می توانید برای تحریک طبیعی تولید صفرا انجام دهید، کشف کنید، مانند خوردن سبزیجات تلخ و استفاده از مکمل هایی مانند Uni Key’s Bile Builder برای حفظ جریان صفرا سالم.

اضافه بار آهن

افزایش سطح فریتین می تواند به طور مخفیانه به کبد آسیب برساند و منجر به شرایط شدیدی مانند فیبروز، سیروز و سرطان کبد شود. با این حال، بررسی های معمول اغلب این خطر را نادیده می گیرند.

چه باید کرد: نظارت منظم بر سطح آهن شما بسیار مهم است. برای ارزیابی سطح آهن ذخیره شده خود، آزمایش فریتین را درخواست کنید. هدف حفظ سطح فریتین در محدوده بهینه 50-70 نانوگرم در میلی لیتر است. همچنین، آهن بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه نکنید! از پخت و پز با چدن خودداری کنید، فقط از مکمل های بدون آهن مانند مولتی ویتامین روزانه پیشرفته Uni Key Health استفاده کنید.و مواد مغذی حیاتی حمایت کننده از کبد مانند آنچه در فرمول Liver-Lovin Uni Key یافت می شود را فراموش نکنید. که من به توسعه آن کمک کردم.

سموم محیطی

قرار گرفتن روزانه در معرض سموم محیطی می تواند به طور قابل توجهی کبد شما را تحت فشار قرار دهد و عملکرد آن را مختل کند. متأسفانه، تأثیر این سموم به ندرت در طول مشاوره پزشکی به طور عمیق مورد توجه قرار می گیرد.

چه باید کرد:خود را در مورد این سموم آموزش دهید و قرار گرفتن در معرض آن را به حداقل برسانید. غذاهای ارگانیک را انتخاب کنید، از فیلترهای آب مانند CWR Environmental (با کد ALG صرفه جویی کنید) برای کاهش آلاینده ها استفاده کنید، و محصولات تمیزکننده طبیعی و مراقبت شخصی را برای کاهش آلاینده های داخل خانه انتخاب کنید.

با رویارویی با این جنبه‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، می‌توانید بر سلامت کبد خود کنترل داشته باشید، فراتر از توصیه‌های اساسی که معمولاً در تنظیمات پزشکی ارائه می‌شود. توانمندسازی خود با این دانش و ایجاد این تغییرات می تواند به طور قابل توجهی عملکرد کبد و رفاه کلی شما را بهبود بخشد.

منابع:

PR Newswire، “اولین مطالعه ملی برای ارزیابی شیوع NAFLD که توسط دولت فدرال انجام می شود.” بنیاد کبد آمریکا (25 آوریل 2024). https://www.prnewswire.com/news-releases/first-national-study-to-assess-the-prevalence-of-nafld-to-be-conducted-federal-government-302126794.html

پست آنچه دکتر شما در مورد بیماری کبد چرب به شما نگفته اولین بار در آن لوئیز گیتلمن پدیدار شد.



منبع