ارتباط مخمر کاندیدا با هوس ها و بیماری خود ایمنی


رشد بیش از حد کاندیدا بر سیستم ایمنی، سطح انرژی، جذب مواد مغذی، پاسخ آلرژیک و التهاب کلی تأثیر می گذارد – و می تواند منجر به پاسخ خود ایمنی شود.

آیا اخیراً هوس خوردن میان وعده‌های شیرین بیشتر شده و باعث درد مفاصل و خارش پوست شما شده است؟ تو خیلی دور از تنهایی سطح کورتیزول زمانی که تحت استرس هستیم افزایش می یابد که باعث می شود هوس خوردن غذاهای شیرین و چرب کنیم. اگر زیاده‌روی در این هوس باعث شود احساس کنید که مشکلات خودایمنی شما در حال شعله‌ور شدن است، ممکن است ارتباط کاندیدا با وضعیت شما وجود داشته باشد.

بیماری خودایمنی در حال حاضر برای یک نفر از هر 5 آمریکایی یک مبارزه روزانه است. خستگی، مشکلات گوارشی، درد مفاصل و مشکلات پوستی از شایع ترین علائم خودایمنی هستند – و همچنین علائم شایع رشد بیش از حد مخمر کاندیدا هستند. کاندیدا نه تنها علت اصلی خودایمنی است، بلکه داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای درمان بیماری‌های خودایمنی استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث رشد بیش از حد کاندیدا شوند، حتی اگر قبلاً آن را نداشته‌اید.

رشد بیش از حد کاندیدا به ابعاد اپیدمی رسیده است، به طوری که از هر 3 بزرگسال، 1 نفر – عمدتاً زنان – از علائم رنج می برند. مخمر کاندیدا در هوا، در گلو و در دستگاه گوارش شما وجود دارد و به طور مسالمت آمیزی با ارگانیسم های بی شماری که میکروبیوم شما را تشکیل می دهند، وجود دارد. اما یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات و سرشار از قند بخورید، یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کنید، تعادل هورمونی خود را بر هم بزنید یا تحت استرس مزمن قرار بگیرید، و شرایط برای رشد بیش از حد کاندیدا و ایجاد ویرانی فراهم است.

چرا ما کاندیدا داریم؟

به طور معمول، این سلول‌های ریز بیضی شکل در امتداد غشای مخاطی شما زندگی می‌کنند و توسط تریلیون‌ها باکتری سالم که میکروبیوم شما را تشکیل می‌دهند، کنترل می‌شوند. اما، همه انواع مخمرها از شکر تغذیه می‌کنند، و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به طور متوسط ​​بیش از 150 پوند شکر در سال می‌خورند، کاندیدا اساساً بوفه‌ای کامل می‌یابد و از کنترل خارج می‌شود. به این تعداد سمومی که با آن ها در تماس هستیم را اضافه کنید – از جمله آنتی بیوتیک هایی که باکتری های خوب را به همراه باکتری های بد از بین می برند – و کاندیدا به راحتی می تواند در داخل بدن شما بیهوش شود.

مخمرهایی مانند کاندیدا هدفی را در بدن شما انجام می دهند. وقتی هضم ضعیف باشد و اسید معده کم باشد، غذایی که می خورید بدون اینکه به درستی توسط اسید معده، صفرا و آنزیم های گوارشی هضم شود، می نشیند و اساسا شروع به پوسیدگی می کند. مخمر وارد می شود و قندها را هضم می کند و الکل را به عنوان محصول جانبی خود تولید می کند و این فرآیند پوسیدگی را به تخمیر تبدیل می کند، دقیقاً مانند فرآیندی که برای تبدیل رازک و جو به آبجو استفاده می شود. و مانند بلند شدن نان، شکم شما در اثر این فرآیند نفخ می کند. شما همچنین از تولید الکل دچار مه مغزی می شوید که می تواند شما را از دیدن علائم هشدار دهنده مبنی بر وجود مشکل جلوگیری کند.

هنگامی که غذایی که خورده اید تخمیر شد، مواد مغذی برای جذب راحت تر تجزیه می شوند. این فرآیند ایده آل نیست – این یک مکانیسم بقا و بستری برای رشد التهاب و بیماری است. این تا حدی به دلیل پر شدن سیستم گوارشی آسیب‌دیده با سموم، پاتوژن‌ها و محصولات تخمیر و همچنین تغییر کاندیدا به شکل تهاجمی‌تر آن است.

بیش از 20 گونه مختلف کاندیدا در بدن ما شناسایی شده است کاندیدا آلبیکنس رایج ترین بودن با وجود اینکه فقط یک ارگانیسم تک سلولی است، اما برای محافظت از خود در برابر نابودی با چندین اشکال مختلف تکامل یافته است. توجه به این نکته مهم است که محققان معمولاً فقط به شکل تک سلولی که از غشاهای مخاطی جدا می‌کنند نگاه می‌کنند، و این شکل است که زمانی استفاده می‌شود که داروها و پروتکل‌هایی برای مبارزه با آن ایجاد می‌شوند. اما این شکل مرتبط با خودایمنی نیست.

ارتباط کاندیدا-خودایمنی

زمانی که کاندیدا تبدیل به بیماری زا می شود، زنجیره های بلندی به نام هیف تشکیل می دهد که از دیواره های روده عبور کرده و به بافت های دیگر حمله می کند. در عین حال، سوراخ هایی که پشت سرش ایجاد می کند به سموم، پروتئین های کامل هضم نشده و سایر عوامل بیماری زا اجازه می دهد تا از سد روده ای که نشت می کند نیز عبور کنند. در حال حاضر، نه تنها کاندیدا از یک مشکل گوارشی به یک مشکل کل بدن تبدیل شده است، بلکه سموم، آلرژن‌ها و سایر مهاجمان خارجی را برای سواری به همراه آورده است.

هنگامی که این اتفاق می افتد، یک پاسخ التهابی را از سیستم ایمنی بدن شما به عنوان یک مکانیسم محافظتی برای مبارزه با این حمله تحریک می کند. اما، این هیف‌های ریشه‌مانند به درون ماکروفاژها، سلول‌های ایمنی که برای کشتن کاندیدا طراحی شده‌اند، سوراخ می‌کنند و در نتیجه قادر به دفاع در برابر آن نیستند. آن‌ها همچنین از غشای مخاطی شما علیه شما استفاده می‌کنند و برای تشکیل یک سپر محافظ در اطراف خود که به عنوان بیوفیلم شناخته می‌شود، با هم سوراخ می‌شوند. این بیوفیلم محافظ به آنها اجازه می دهد تا شرایط زندگی خود را برای رشد، با pH تنظیم شده و با غذای فراوان ایجاد کنند.

با وجود اینکه بدن شما در حالت فعلی نمی تواند از طریق این قلعه نفوذ کند، اما همچنان مشکل را حس می کند و موجی پس از موج التهاب را به بیرون می فرستد که باعث استرس و در نهایت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما می شود. سردرگمی با خستگی ایجاد می شود و به زودی بدن شما به بافت های خود حمله می کند تا به این مهاجمان خارجی برسد. این جوهر خودایمنی است.

نقش هضم در خودایمنی

حتی اگر رشد بیش از حد کاندیدا دلیل اصلی مشکلات خودایمنی شما نباشد، دیر یا زود احتمالاً یک عامل مؤثر خواهد بود. نه تنها داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی که اغلب تجویز می‌شوند به کاندیدا اجازه می‌دهند تا جای پای خود را پیدا کند، بلکه خود ایمنی یک چالش برای گوارش شما است.

هضم خوب از دهان شروع می شود، جایی که جویدن کامل با بزاق مخلوط می شود. اما بسیاری از اختلالات خودایمنی باعث تولید کم بزاق می شوند و زمانی که سطح بزاق پایین باشد، باعث تولید کم اسید معده می شوند. اسید معده پایین جذب مواد مغذی و تجزیه غذا را مختل می کند، اما همچنین نشان دهنده تولید کمتر آنزیم های گوارشی است. این بدان معناست که خروجی صفرا نیز کاهش می یابد و اختلالات خودایمنی با کاهش 75 درصدی تولید صفرا همراه است.

همانطور که در کتاب رادیکال متابولیسم توضیح داده ام، تولید کم صفرا نه تنها بر هضم، بلکه تیروئید و تعادل هورمون های جنسی شما تأثیر می گذارد. همراه با سرکوب سیستم ایمنی که به کاندیدا اجازه می دهد تا بیش از حد رشد کند، کاهش جذب مواد مغذی با کمبودهای بعدی، و موج پس از موج التهابی که ایجاد می شود، به راحتی می توان دید که چگونه خودایمنی و رشد بیش از حد کاندیدا از یکدیگر تغذیه می کنند. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از جزر و مد و گرسنگی کشیدن کاندیدا انجام دهید.

کاندیدا را پاک کنید

هنگامی که کاندیدا ایمنی را در تعداد پیدا کرد، و در حباب محافظ بیوفیلم خود پیچیده شد، از سیستم ایمنی شما پنهان می شود و در برابر درمان بسیار مقاوم تر می شود. و هر چه کاندیدا اجازه رشد بیشتری داشته باشد، بیوفیلم قوی‌تر می‌شود و بیشتر می‌تواند در مقابل درمان مقاومت کند. یک مستعمره بزرگ و به خوبی تثبیت شده، یک بیوفیلم قوی را تشکیل می دهد که به نظر می رسد یک قلعه غیرقابل نفوذ است، به همین دلیل است که ممکن است در استراتژی های ضد کاندیدا که امتحان کرده اید، پیشرفتی نداشته باشید.

به همین دلیل مهم است که دشمن خود را بشناسید. ما می دانیم که کاندیدا برای رشد و تکثیر از قند تغذیه می کند، اما با توجه به اینکه یک سوم بیوفیلم خود از گلوکز ساخته شده و بقیه پلی ساکاریدهای پیچیده (قند) هستند، قند نیز چیزی است که برای محافظت از خود در برابر ریشه کن شدن نیاز دارد. این کار به سادگی قطع کردن قند آن نیست، زیرا بدن شما برای قند خون به گلوکز نیاز دارد. برای شکست دادن بیوفیلم و کاهش جمعیت کاندیدا، یک رویکرد هماهنگ 5 مرحله ای لازم است.

1. کربوهیدرات ها را قطع کنید.

تمام کربوهیدرات ها به قندهایی که کاندیدا از آنها تغذیه می کند تجزیه می شود. حذف تمام شکر سفید فرآوری شده، عسل، شربت افرا، آگاو، شربت ذرت و سایر منابع قند کافی نیست، اما شما واقعاً باید خانه را تمیز کنید و کربوهیدرات ها را به شدت از رژیم غذایی خود حذف کنید. این شامل نوشیدنی های الکلی، نوشابه ها، آب میوه ها، میوه ها و حتی غلات کامل است. از سبزیجات برای فیبر و کربوهیدرات خود استفاده کنید تا زمانی که کاندیدا تحت کنترل باشد. UNI KEY Daily Greens یک منبع عالی از سبزیجات سبز است که از سم زدایی سلولی نیز پشتیبانی می کند.

2. میزبان بدی باشید.

کاندیدا از pH اسیدی تر و قند زیادی برخوردار است. هنگامی که عرضه قند به شدت کاهش یافت، نکته بعدی مقابله با PH است. حداقل برای مدتی، باید غذاهای تخمیر شده و قارچ ها را حذف کنید، زیرا این ها شرایطی را ایجاد می کنند که قارچ دوست دارد در آن رشد کند.

3. بیوفیلم ها را با آنزیم ها تجزیه کنید.

ممکن است قبلاً با آنزیم‌های پروتئولیتیک ضد التهابی برای حمایت از سلامت مفاصل و مبارزه با التهاب کلی آشنا باشید، اما همین آنزیم‌ها همچنین به شکستن پیوندهایی که بیوفیلم‌ها را در کنار هم نگه می‌دارند، کمک می‌کنند و سراپپتاز محبوب‌ترین آنهاست. علاوه بر این، آنزیم های گوارشی با پروتئازها به هضم قندهای موجود در بیوفیلم و تضعیف آن کمک می کنند. Digesta-Key حاوی سراپپتاز و آنزیم های گوارشی در یک قرص مناسب است که می توان آن را با غذا یا بین وعده های غذایی مصرف کرد. مطمئن شوید که در حین مصرف این آنزیم ها، مصرف آب تصفیه شده خود را افزایش می دهید، زیرا شکستن بیوفیلم، سموم ذخیره شده در داخل آن را آزاد می کند، و می خواهید آنها را رقیق کنید و با مایعات فراوان به دفع آنها کمک کنید.

4. خانه را با مکمل های ضد مخمر تمیز کنید.

اکنون که سیستم دفاعی کاندیدا را شکسته‌اید، هم از جانب سیستم ایمنی و هم از جانب مکمل‌ها، برای حمله کاملاً باز است. گزینه من YC Cleanse است. این مایع هومیوپاتی قدرتمند حاوی تعادل کاملی از حمایت های مبارزه با مخمر و تقویت کننده های ایمنی است تا در زمانی که بدن شما کلنی های کاندیدا را پاکسازی می کند، احساس قوی داشته باشید.

5. با پروبیوتیک ها تقویت کنید.

با افزایش جمعیت پروبیوتیک خود، میکروبیوم خود را به تعادل برگردانید. مصرف یک پروبیوتیک و پری بیوتیک با کیفیت خوب مانند فلورا کی می تواند به “بذر و تغذیه” یک جمعیت پروبیوتیک سالم جدید برای از بین بردن کاندیدا و حمایت از عملکرد مطلوب ایمنی کمک کند.

آیا نیش را از یک فصل پر قند از زندگی احساس می کنید؟ چگونه برای متعادل کردن سطوح کاندیدا کار کرده اید؟ برای پیوستن به گفتگو در زیر نظر خود را ارسال کنید.