از این فرهنگیان فعال یاد بگیرید –


فرهنگیان و دانش‌آموزان برای تحکیم میثاق و وحدت ملی، همراه با سیل خروشان ملت در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن، فعالانه شرکت خواهند کرد.

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و پنجمین بهار آزادی اعلام کرد: انقلاب اسلامی در جان‌های انسان‌ها تحقق یافت و در این چهل و چهار سال همیشه حامی اصلی انقلاب اسلامی مردم بوده‌اند و هستند. انقلاب اسلامی فقط یک نقطه عطف و ایجاد تحول در نیروهای اجتماعی نبود بلکه ساختار سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران را دگرگون ساخت.

انقلاب اسلامی دریچه جدیدی است که بر روی همه انسان‌های جهان معاصر باز شده و با این اندیشه که خدا و معاد حقایق این عالم هستند و همه انسان‌ها آزاد آفریده شده‌اند و هیچکس نمی‌تواند آنها را در اختیار خود بگیرد، قدم به عرصه دنیای جدید نهاد.

در پیدایش این تحول عظیم فرهنگیان و معلمان از جمله اقشاری بودند و هستند که هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در ادامه موفقیت‌های آن فعالانه در صحنه بوده‌اند. اکنون چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده است برای حفظ و تحرک بیشتر و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی توجه به چند اصل مهم و ضروری است:

۱- جهاد تبیین امروز رسانه‌ها انسان را درون دنیایی سرشار از سرعت و هیجان فرو برده‌اند و یکی از عوامل اضطراب، ناراحتی و عدم آرامش انسان‌ها آن است که با رسانه‌ها و فضای مجازی به دنیایی عادت می‌کنند که بسیار متنوع‌تر و سریع‌تر از دنیای واقعی است و سردمداران نظام سلطه جهانی با جهت دهی اطلاعات اینترنت و فضا سازی و مسدود نمودن سایت های مخالف خود، توانایی انتخاب را از مخاطب می‌گیرند و آنچه خود می‌خواهند در فضای مجازی منعکس می‌سازند لذا از اندیشمندان، اصحاب رسانه و به ویژه همکاران گرانقدر فرهنگی می‌خواهیم ذهن آینده سازان جامعه را روشن کنند.

‌ ۲- تعلیم و تربیت دانش‌آموز به عنوان یک فرد ایرانی و عضوی از خانواده و جامعه باید در تراز الگوی تعلیم و تربیت اسلامی پرورش یابد. در شرایط کنونی که استفاده از رایانه و وسایل فناوری در مدارس رایج شده و این موضوع باعث گردیده ارتباط بین معلم و دانش‌آموز کم شود و فرصت فعالیت‌های پرورشی به حداقل کاهش یابد بر مسؤولین امر است که برای روز آمدی و کارآمدی تعلیم و تربیت به موازات تحول در محیط های آموزشی و به خصوص فضای مجازی، برای ارتقای توانمندی‌های معلمین از طریق برنامه‌های آموزشی و کاربردی و جذب معلم از مجاری قانونی اقدام نمایند.

۳- ایران مقتدر اگر چه ملت ایران به عملکرد برخی از مسؤولین انتقاد دارد اما به کشور و انقلاب اسلامی خود علاقه‌مند است و معنای علاقه به کشور آن است که خواهان ترقی و قدرتمند شدن ایران است اما ملت ایران به تجربه دریافته است که با وحدت و حرکت در مسیر رهنمودهای سکاندار انقلاب اسلامی می‌تواند هر روز گام‌های بلندتری به سوی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی بر دارد. بر همین اساس فرهنگیان و دانش‌آموزان برای تحکیم این میثاق و وحدت ملی، همراه با سیل خروشان ملت در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن فعالانه شرکت خواهند کرد.