چگونه یک باغ گیاهی فرانسوی بکاریم


آیا دوست دارید برای تمام نیازهای آشپزی خود گیاهان تازه در دسترس داشته باشید؟ در اینجا راهنمای من در مورد نحوه کاشت یک باغ گیاهی با الهام از فرانسه است!

من ساعت‌های بی‌شماری را صرف تحسین باغ‌های گیاهی فرانسوی از پروانس در خوراک پینترست خود کرده‌ام، بنابراین زمانی که شوهرم به اندازه‌ی کافی مهربان بود که یک باغ گیاهی مرتفع در کنار پاسیو ما بسازد، بسیار هیجان‌زده بودم. این چیزی است که من کاشتم!

گل های فرانسوی در یک جعبه کاشت برجسته با یک قوطی آبیاری نقره ای

من که مشتاق هر چیزی فرانسوی بودم، از فرصتی برای طراحی یک باغ گیاهی فرانسوی با آریل والیسر، طراح خانه و باغ (از خانه و باغ آریل)، و مادربزرگ شیرینش استفاده کردم. ما یک طرح بندی زیبا ایجاد کردیم و آن را با گیاهان مورد علاقه من پر کردیم و حاشیه ای از گل های خوراکی خیره کننده را برای یک لمس زیبا اضافه کردیم. آریل بسیار با استعداد است و هر سال همه کاشت های ما را طراحی می کند. او گیاهان و کاشت‌ها را از باغ‌های Better Earth تامین می‌کند.

گیاه دارویی چیست؟

طبق فرهنگ لغت آکسفورد، گیاه به هر گیاهی با برگ، دانه یا گل گفته می شود که برای طعم دادن به غذا، دارو یا عطر استفاده می شود. آنها یک راه فوق العاده برای طعم دادن به یک غذا هستند و رشد آنها نسبتاً ساده است. گیاهان دارویی قرن هاست که به دلیل خواص آشپزی و دارویی استفاده می شوند.

مخلوطی از گیاهان تازه روی میز

چگونه گیاهان را پرورش دهیم

گیاهان در یک منطقه محافظت شده با آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارند و می توان آنها را در خاک استاندارد باغ با زهکشی خوب کشت کرد. آنها تعمیر و نگهداری نسبتا کمی دارند و زیبا هستند! در حالی که من گیاهانم را در فضای باز پرورش می دهم، می توانید آنها را در داخل خانه نیز با قرار دادن گلدان در طاقچه پنجره یا مکان دیگری با آفتاب کامل (6 ساعت یا بیشتر در روز در آفتاب مستقیم) پرورش دهید. شما می توانید گیاهان را از بذر با شروع آنها در داخل خانه شروع کنید، اما من معمولاً گیاهان را خریداری می کنم زیرا گلخانه ای ندارم.

اندازه باغ گیاهی

برای زمینه، جعبه کاشت باغچه گیاهی من 3*13.5 است. نکته: آریل به من توصیه کرد که 6 تا 8 اینچ دور لبه جعبه کاشت بگذارم تا گیاهانم فضای مناسبی داشته باشند! نه کسی که از قوانین پیروی کند، آن فضا را با حاشیه زیبایی از گل های خوراکی پر کردم. من پنسی ها را انتخاب کردم چون خیره کننده هستند و قد نمی کشند.

گیاهان برای رشد در باغ گیاهان فرانسوی

یک باغ گیاهی فرانسوی، یا “ژاردین پوتاگر”، در واقع یک باغ گیاهی پر از گیاهان است که معمولا در آشپزی فرانسوی استفاده می شود. من چند سبزی ایتالیایی را برای اندازه گیری خوب فرو کردم تا در فر پیتزا ما احساس راحتی بیشتری در خانه داشته باشم.

جعفری: من در باغچه خودمان جعفری پهن و فرفری می کارم. جعفری یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی است که در انواع غذاها استفاده می شود.

برگ بو: از این برگ های معطر برای طعم دادن به سوپ ها و خورش ها استفاده می شود و پس از تغییر آب و هوا به پاییز می توان آنها را به راحتی خشک کرد و در تمام طول سال از آن استفاده کرد.

پیازچه: من عاشق طبیعت احیا کننده پیازچه هستم. شما می توانید آنها را برش دهید و آنها به رشد خود ادامه می دهند. من از قیچی برای برش آنها در سالاد یا روی سیب زمینی پخته استفاده می کنم، و گل ها برای اضافه کردن به غذاها برای تزیین خیره کننده هستند.

اسطوخودوس: زیبا و خوشبو، هیچ باغی بدون اسطوخودوس کامل نیست. همانطور که گفته شد، من اغلب آن را در مناطق دیگر باغمان می کارم، با توجه به اینکه چقدر بزرگ می شود.

رزماری: این گیاه چوبی مدیترانه ای کندتر رشد می کند اما ضروری است. گیاه دیگری است که به خوبی خشک می شود. به همان اندازه در گلدان رشد می کند.

ترخون: این سبزی لطیف در بسیاری از غذاهای فرانسوی از جمله غذاهای ماهی استفاده می شود. ما یک غذای باورنکردنی با ترخون در کتاب آشپزی جدید خود داریم که بی صبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آن با شما هستم!

آویشن: یکی از گیاهان مورد علاقه من، آویشن را به سوپ، خورش، سبزیجات برشته و پیتزا قارچ اضافه می کنم تا چند غذا را نام ببرم. من عاشق ظاهر وحشی آویشن با برگ های ریز آن هستم.

نعنا: توجه داشته باشید که نعناع دوست دارد پخش شود: به همین دلیل من تمایل دارم آن را در گلدان بکارم. البته انتخاب با شماست! هیچ موهیتو بدون یک مشت نعناع تازه کامل نیست و رشد آن بسیار آسان است (و از بین بردن آن سخت تر).

شوید: مطمئناً یک گیاه فرانسوی نیست، اما من عاشق کاشت شوید هستم. این به لطف میراث اوکراینی من مورد علاقه من است. من تمایل دارم آن را در باغ سبزی اصلی خود در کنار چغندرهایم بکارم تا مرا به یاد مادربزرگم بیاندازم. شوید یکی از گیاهانی است که زود بذر می شود، اما می توانید آن را در اواسط تابستان بکارید تا دو فصل رشد از آن خارج شود.

توری بوی شوید تازه را از باغ فرانسوی خود بیرون می آورد

گل های خوراکی برای کاشت در یک باغ گیاهی

در طول تاریخ، باغ‌های گیاهی فرانسوی در طرح‌های هندسی با گل‌ها یا شکل‌هایی برای خط‌کشی و تزئین حاشیه‌ها طراحی شده‌اند.

من می‌خواستم حاشیه‌ای از گل‌های سفید ایجاد کنم که بتوانم از آن به عنوان تزیین سالادهای خودنمایی و پخت‌وپز در اوج تابستان استفاده کنم. من در نهایت از پانسی ها استفاده کردم، اما در اینجا لیستی از گل های خوراکی سفید دیگری وجود دارد که می توانید در باغ گیاهی خود پرورش دهید (بسیاری از آنها در اینجا لیست نشده اند): بابونه، اکیناسه، گل ذرت (یا دکمه های کارشناسی) و نستورتیوم (سفید). پیدا کردن آنها سخت است اما خیره کننده).

گل در یک باغ گیاهی فرانسوی

الهام بخش محوطه سازی فرانسوی

برای الهام گرفتن بیشتر از باغ، می توانید وبلاگ من در باغ فرانسوی مناظر را بررسی کنید که بقیه حیاط خلوت من را برجسته می کند (از جمله گل های هندی بزرگ من)، همراه با وبلاگ Pool Reveal من تا یاد بگیرید که چگونه واحه استخر رویاهایم را ساختیم!