ملزومات ریکاوری پس از زایمان | زندگی واقعی RD


من آخرین ملاقاتم را با ماماهای UVA در هفته 30 داشتم و سپس مراقبت را به یک پرستار و مامای معتبر که زایمان در خانه انجام می داد منتقل کردم. در لیست من از “کارهایی که هرگز انجام نخواهم داد” زایمان در خانه است. می‌خواهم پستی بنویسم که چگونه تصمیم گرفتیم در یک مقطع زمانی زایمان در خانه داشته باشیم، زیرا وقتی نیک و من با هم زایمان در خانه را شروع کردیم، می‌خواستم از بسیاری از ارائه‌دهندگان پزشکی غربی که احتمالاً من زایمان در خانه را انتخاب کرده‌اند، بشنوم. میتوانست. بنا به دلایلی، شناخت افرادی که در بیمارستان ها کار می کنند و به نوزادان در بیمارستان ها (به ویژه OBGYNS) کمک می کنند و همچنین انتخاب زایمان در خانه واقعا با من طنین انداز شد. چند عامل محرک در تصمیم ما برای تغییر از بیمارستان به خانه:

  • ادبیات قاطع و واضح بود که برای من، مادر بار دوم با حاملگی کم خطر که اولین زایمانش واژینال و بدون عارضه بود، زایمان در خانه ایمن بود، اگر ایمن تر از بیمارستان نباشد (همچنین در صورت نیاز کمتر از یک مایل از UVA فاصله داریم. بیمارستانی که امتیاز بزرگی در تصمیم ما بود – زندگی بیشتر می‌توانست همه چیز را تحت تأثیر قرار دهد)
  • من از حمایت کامل و بدون تردید ماما پرستاری که با آن کار می کنم و همچنین ماماهای UVA را داشتم – این برای من بسیار معنی داشت که وقتی از آنها نظرشان را پرسیدم بلافاصله همراهی و حمایت کردند.
  • بین کووید و داشتن یک کودک نوپا در خانه برای مراقبت از کودک بدون هیچ خانواده ای، من واقعاً نگران مراقبت از کودک برای کال بودم و او را برای یک یا دو شب ترک کردم – پیمایش در بیمارستان و ترتیب دادن تدارکات مراقبت از کودک یک شبه احساسی در من ایجاد نکرد. مثل اینکه بیمارستان امن ترین مکان برای من بود یا جایی که من در هنگام زایمان بیشتر احساس آرامش می کردم

هر چه در این بارداری دورتر می شدم، با وجود اینکه ماماهای UVA را دوست داشتم، بیمارستان احساس ناراحتی بیشتری می کرد. به عنوان اولین مادری که با Cal، 100000٪ در بیمارستان با یک OBGYN احساس امنیت و آرامش بیشتری داشتم و تولدی واقعا مثبت و توانمند داشتم. من چیزی را تغییر نمی دهم من می دانم که این داستان همه نیست و من واقعاً از نحوه تولد او سپاسگزارم. من همچنین اخیراً در مورد تولد او و مراقبت هایم این بار با همه چیزهایی که در حال حاضر در دنیای ما می گذرد فکر کرده ام – برای من روشن شده است که سفیدپوست بودن بدون شک تأثیر مثبتی بر تجربه و نتایج سلامتی من داشته است. من در حال تماشای مستند زایمان در آمریکا هستم که توسط Every Mother Counts و CNN ساخته شده است و آن را توصیه می کنم. من هنوز با دیگران می نشینم، در حال پردازش هستم و دعا می کنم که چه گام های عملی واقعی می توانم بردارم تا بخشی از راه حل این شکاف عظیم بین مرگ و میر مادران سفیدپوست و سیاه پوست باشم. احساس می کنم مدتی است که یاد می گیرم، اما در جبهه اکشن راکد مانده ام و می خواهم آن را تغییر دهم.

با توجه به اینکه ما در حال برنامه ریزی برای زایمان در خانه هستیم، اگر همه چیز همانطور که امیدوارم پیش برود، این نوزاد بدون دارو/دارو از طریق واژن من به دنیا می آید، بنابراین این چیزی است که من برنامه بهبودی پس از زایمان خود را بر اساس آن پایه گذاری می کنم، در حالی که به خاطر دارم زایمان می تواند انجام شود. هزاران راه و داشتن طرح B (و C و D) در صورت نیاز به انتقال به بیمارستان و/یا این نوزاد باید از طریق سزارین به دنیا بیاید.

پس از بهبودی یک بار قبل از زایمان طبیعی، جایی که من با پارگی درجه دوم مواجه شدم، در اینجا چیزی است که به نظر من برای بهبود فیزیکی ضروری است و آنچه را که در آمادگی برای رسیدن نوزاد 2 تهیه می کنم، آورده شده است.

یک PERI-BOTTLE واقعاً خوب

اگر نوزادتان را در بیمارستان بستری کنید، یک شیشه شیر به شما می دهند که می توانید آن را به خانه ببرید. من در مورد مراکز زایمان مطمئن نیستم زیرا هرگز در مرکز زایمان بچه دار نشده ام. این پری بطری ها کار را انجام می دهند، اما عالی نیستند. اگر می‌توانید/می‌خواهید، به شدت توصیه می‌کنم بطری فریدا مامان را بخرید (یا به رجیستری خود اضافه کنید – شرمنده نیست!) من نمی خواستم برای چند هفته خوب با دستمال توالت پاک کنم، بنابراین خیلی استفاده شد.

مومیایی پرینئال

بسیاری از خانم ها از اسپری پرینه استفاده می کنند (که در ادامه به اشتراک می گذارم) اما مومیایی پرینه ماما زمین مورد علاقه مطلق من بود. این مانند بوی گرمای یخی بهتر برای واژن شما است و جادوی شفابخش پس از زایمان است! ممکن است استفاده از یک مومیایی بر روی پرینه حساس و شفابخش خود وحشتناک به نظر برسد و ممکن است بگویید، “حتی آن را کجا بگذارم؟” اما به من اعتماد کنید، این برای قطعات بانوی مهربان شما بسیار آرامش بخش است. بعد از حدود 5-7 روز جسارت را به دست آوردم که استفاده از اسپری را متوقف کنم و از مومیایی کردن استفاده کنم. فقط کمی به انگشت خود بمالید و به آرامی روی پرینه خود بمالید – من از آینه استفاده نکردم، اما فقط آن را در اطراف آن پایین اعمال کردم. اگر بخواهید مطمئناً می توانید یک آینه تهیه کنید! برای اثر خنک کنندگی بیشتر، آن را در یخچال نگهداری کنید. زمانی که کال به دنیا آمد، ما در یک آپارتمان کوچک 700 فوت مربعی زندگی می‌کردیم، بنابراین حمام ما حدود 10 قدم با یخچال فاصله داشت. حمام و یخچال اصلی ما اکنون در خانه ما در شارلوتزویل در سطوح مختلف قرار دارند، بنابراین مطمئن نیستم که این بار آن را در یخچال نگهداری کنم… صرف نظر از این، این مومیایی برای بهبودی پس از زایمان ضروری است و من باید آن را داشته باشم. آن را برای هر مادر جدیدی که می شناسم بفرستم.

اسپری پرینئال

من از اسپری پرینه ارث ماما در چند روز اول خانه از بیمارستان استفاده کردم، زمانی که از یک مومیایی بسیار ترسناک با بخیه و تورم در آنجا استفاده کردم. داشتن آن خوب است، اما به نظر من تقریباً به اندازه مومیایی کردن موثر نیست. من این بار یک بطری اسپری جدید خریدم (زمانی که آن را خریدم قیمت آن 5.49 دلار بود، بنابراین مطمئن نیستم که چرا از آن زمان در آمازون اینقدر جهش کرده است. بودن.

حمام صندلی گیاهی

وقتی با کال برای بعد از زایمان آماده می‌شدم، فکر درست کردن یک دسته از بالشتک برایم خیلی زیاد بود. این فقط یک کار دیگر بود و چندین چیز مختلف برای انجام آن خرید. پس پادری چیست؟ این اساساً یک پد + کیسه یخ همه در یک است … در اینجا یک پست خوب (و خنده دار) در مورد نحوه ساخت آنها در صورت علاقه وجود دارد. در عوض بسته 2 این حمام گیاهی سیتز را خریدم و آن را دم کردم (مثل چای کیسه ای غول پیکر هستند) و بعد از خنک شدن مایع، بطری پری خود را با آن پر کردم و به جای آب از آن استفاده کردم. سپس باقی مانده چای کیسه‌ای را در فریزر می‌گذارم و می‌گذارم تقریباً یخ بزنند و آن‌هایی را که در لباس‌های زیرم هستند با پدهای غول‌پیکر دوست‌داشتنی که در ابتدا می‌پوشیدم، می‌فرستم. دریافتم که اگر احساس درد مضاعفی داشتم، مفید بود. من فقط از یک جعبه عبور کردم، بنابراین جعبه دیگر را هنوز برای این مدت باقی مانده است.

پدهای غول پیکر

بیمارستان این پدهای بزرگ به اندازه 2×4 را در حالی که شما آنجا هستید همراه با شورت های مشبک رویایی (در واقع، آن لباس های زیر شگفت انگیز هستند) به شما می دهد و برای 48 ساعت اول که خونریزی شما شدید است، عالی هستند. با این حال، وقتی به خانه رسیدم، نیازی به پدهایی نداشتم که به این بزرگی بودند و به همین دلیل پدهایی برای خانه تهیه کرده بودند. من پدی می‌خواستم که کمترین تحریک را داشته باشد، زیرا احساس می‌کردم پوست و ناحیه واژن و پرینه‌ام که انسان را بیرون می‌کشد بسیار حساس و ظریف است. بنابراین من افراط کردم و چند پد Rael را از آمازون خریدم. من آنها را فوق العاده نفس گیر و ملایم با لقمه های خانمم یافتم. من با پدهای شبانه شروع کردم و سپس با کاهش لوشیام، به روکش معمولی و سپس در نهایت به آستر شورت رفتم. من برای 6 هفته خوب (شاید 8؟) خونریزی داشتم، بنابراین مجبور شدم مدتی از لنت و آستر شورت استفاده کنم. من برخی از زنان را می‌شناسم که به پوشک بزرگسالان قسم می‌خورند و همه آن‌ها را کنار می‌گذارند، بنابراین کاری که برای شما بهتر است را انجام دهید. این مسیر دفعه قبل برای من عالی بود، بنابراین این بار دوباره با آن می روم.

لباس زیر مشکی

لکه های خون. چند جفت لباس زیر مشکی ساده برای من پس از زایمان ضروری است. من به تازگی این موارد اولیه را از آمازون خریدم که ارزان هستند – به نظر می رسد در حال حاضر موجودی آنها تمام شده است، بنابراین من یک نوع مشابه را برای این زمان پیدا خواهم کرد زیرا هنوز باید مقداری تهیه کنم. با پدها، من واقعا نشت نکردم، اما در هر صورت، لباس زیر مشکی است و سرمایه‌گذاری هنگفتی نیست، بنابراین در صورت نیاز می‌توانید آنها را بعداً بچینید.

منیزیم به مدفوع

من کولاس را موثر نمی دانم، بنابراین تصمیم گرفتم با Cal و این بار به مصرف همان منیزیم بعد از زایمان که باردار بودم برای پاهای بی قرارم ادامه دهم تا روده ها حرکت کنند. این به خوبی جواب داد و من در 3-4 روز اول پس از تولد کال مدفوع کردم. یکی از ترفندهایی که دولا من برای کمک به مدفوع شما با من در میان گذاشت این است که یک تکه کوچک دستمال توالت را تا کنید و آن را روی کف دستی که با آن پاک می کنید قرار دهید. هنگامی که فکر می کنید باید مدفوع کنید، دست را با دستمال توالت به آرامی روی پرینه خود فشار دهید، طوری که گویی در هنگام پایین آمدن فشار از آن ناحیه کم می کنید. ظاهراً همه ماهیچه‌ها و بافت‌ها را کمی بیشتر در آن ناحیه شل می‌کند و احساس نمی‌کنید که با این فشار زیاد تحت فشار قرار می‌گیرید تا بتوانید آرام باشید و مدفوع کنید. برای من عالی کار کرد، بنابراین امیدوارم برای شما نیز مفید باشد.

پس از درد برای پس از درد

رحم شما تا چند روز پس از تولد همچنان به اندازه اصلی خود منقبض می شود و لخته های خون را دفع می کند. اینها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که نوزاد به دلیل ترشح اکسی توسین (همان هورمونی که باعث انقباض رحم شما در حین زایمان می‌شود) شیر می‌دهد و می‌تواند دردناک باشد. من دردهای پس از آن دردناک یا مکرر با کال را پیدا نکردم، اما ظاهراً در نوزادان بعدی بدتر است، بنابراین این بار آماده می آیم. ماما (و بسیاری از مادران دیگر) به تنتور Afterease قسم می‌خورند. من نیز در صورت نیاز، ایبوپروفن را در دست دارم (و آن را در چند روز اول برای درد مصرف خواهم کرد) اما امیدوار هستم که بیشتر از تنتور بعد از آن استفاده کنم، زیرا اگر بتوانم از آن اجتناب کنم، دوست ندارم ایبوپروفن مصرف کنم زیرا ممکن است سخت باشد. روی روده شما من نمی دانم که آیا تحقیقاتی در پشت Afterease وجود دارد یا نه، بنابراین ادعا نمی کنم که مبتنی بر شواهد است، اما به نظر می رسد که ضرر بسیار کمی دارد و به طور حکایتی امیدوارکننده به نظر می رسد.

چند چیز دیگر برای سلامت روان من

من بعد از زایمان با کال زیاد به سلامت روانم فکر نکردم، به عنوان اولین بار که مادر بودم، عمدتاً روی نوزاد، تدارکات و شفای جسمانی تمرکز داشتم. خوشبختانه، من یک تجربه واقعا مثبت پس از زایمان داشتم. اما من در مورد سلامت روانی خود بسیار بیشتر فکر کرده ام، زیرا ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم که به معنای اجتماعی شدن کمتر و کمتر (در صورت وجود) در گروه های مادر و ملاقات حضوری است. و من اکنون یک کودک 18 ماهه دارم که باید به طور همزمان از او مراقبت کنم، بنابراین از بسیاری جهات پس از زایمان این بار مانند یک منطقه ناشناخته به نظر می رسد.

من و نیک گفتگوهای زیادی در مورد اینکه او چگونه می تواند به بهترین شکل از من حمایت کند، داشته ایم. من اطلاعات تماس با یک خانم نظافتچی را در صورت نیاز دارم و اگر به او نیاز داشته باشم از پرستار بچه کال که او نیز دولای پس از زایمان است استفاده خواهم کرد – برای مراقبت از کودک، کارهای خانه، آشپزی و غیره، او همه کارها را انجام می دهد. حتی وقتی چند ماه گذشته برای کار مرخصی داشتم، از او برای مراقبت از کودک گاه به گاه استفاده کرده‌ایم، زیرا نمی‌توانم کال را به قرارهای ماما ببرم (خوشبختانه او در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار کوشا بوده است) و ما او را دوست داریم. من واقعاً تولد کال و اولین هفته بعد از تولدمان را فقط با نیک، من و کال دوست داشتم، بنابراین این چیزی است که من برای این سفر برنامه ریزی می کنم – فقط خانواده ما در آن هفته اول و سپس مادرم برای مدتی می آید و سپس نیک والدین. خوشبختانه، ویرجینیا در آستانه ورود به فاز 3 است و بنابراین کووید، آمدن والدین ما را غیرممکن نمی‌کند و این چیزی است که من با آن احساس راحتی می‌کنیم. اگر زندگی‌مان منفجر شود و از روز اول غرق شویم، مادرم می‌تواند در اسرع وقت از ایندیانا پایین بیاید تا اینجا باشد و به ما کمک کند.

من در حال برنامه ریزی برای یک سفر بزرگ Costco هستم تا ما را در بسیاری از چیزها ذخیره کند تا به فروشگاه نرویم. من همچنین «روتین» کال (بیشتر ریتم) را تایپ کرده‌ام، بنابراین هرکسی که به غیر از نیک از او مراقبت می‌کند، خلاصه‌ای دارد و من در ابتدا می‌توانم بیشتر با او فاصله بگیرم. قلبم را می‌شکنم که بدانم این احتمالاً یک انتقال سخت برای او خواهد بود و من خیلی به این فکر کرده‌ام که چگونه می‌توانم از نظر عاطفی در کنار او باشم و از این طریق او را دوست داشته باشم، حتی وقتی ظرفیت فیزیکی من محدود است.

من یک مطالعه هفتگی کتاب مقدس توسط مادر دارم که قصد دارم زمانی که احساس آمادگی کنم (ما در خارج از خانه با فاصله اجتماعی ملاقات کرده‌ایم و این یک راه خروجی عالی برای من بود) ادامه دهم تا هفته‌ای 1 بار از خانه خارج شوم.

این برنامه من برای دور دوم بعد از زایمان است. مطمئن هستم که تغییراتی وجود خواهد داشت، اما اینکه بدانم بهترین روشی را که می دانم آماده کرده ام، اطمینان بخش است. امیدوارم برای شما هم مفید باشد!