پیتزا سوکا بدون گلوتن با میگو و تره فرنگی


سوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.

می توانم به شما بگویم اولین باری که سوکا گرفتم: 13 ژوئن 1993.

Socca – همچنین به عنوان Farinata، Torta di Ceci یا Cecina شناخته می شود – یک پنکیک نازک است که با آرد نخود، روغن زیتون و نمک درست می شود. منشأ آن در جنوا، ایتالیا است، اما در سراسر سواحل شمالی ایتالیا و جنوب فرانسه محبوب است.

در سال 1993، من با دو دوست به مدت پنج هفته در اروپا کوله‌پشتی می‌کردم (و روزانه یک دفتر یادداشت می‌کردم – خدا را شکر که این روزها چیز زیادی به خاطر ندارم.) قطعاً در آن زمان، در خوابگاه‌های جوانان اقامت می‌کردیم. در قطار می خوابیم و همه چیز را روی پشت خود حمل می کنیم. پس از سوار شدن به قطار شبانه از ژنو به نیس، به ساحل لوکس و آفتابی ریوریا فرانسه رسیدیم.

تصادفاً وارد بازار کشاورزان باشکوهی شدیم و زنی بود که در یک ماهیتابه بزرگ روی یک طبل بزرگ قلع گرم شده با ذغال، «لا سوکا» را درست می کرد. همه ما از آن نمونه گرفتیم و فکر کردیم خوشمزه ترین چیزی است که در این چند هفته چشیده ایم. من در این سفر عکس های زیادی از غذا نگرفتم (به خاطر داشته باشید، این راه قبل از تلفن های هوشمند، فیس بوک، یا جهنم، اینترنت است) اما همانطور که می بینید، من آن لحظه خوش خوراک را ثبت کردم.

#بدون گلوتن: پیتزا سوکا (تهیه شده با آرد نخود) با میگو + تره فرنگی @tspbasil برای توییت کلیک کنید

همیشه در ذهن من بود که دوباره آن را بسازم و فکر می کردم که یک پوسته پیتزای خوشمزه بدون گلوتن نیز درست می کند. (همانطور که Abby of Abby Langer Nutrition که پوسته پیتزای نخودچی خود را چند روز پیش پست کرد – حتماً ایده های برتر او را بررسی کنید!)

سوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.  با میگو و تره فرنگی!  @tspbasilسوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.  با میگو و تره فرنگی!  @tspbasil

آرد نخودچی این روزها به راحتی پیدا می شود – آن را در بخش طبیعی یا بدون گلوتن سوپر مارکت خود جستجو کنید. یا می توانید آن را به صورت آنلاین خریداری کنید – به آن آرد لوبیا گاربانزو نیز می گویند. امتیاز: این یکی از کم هزینه ترین آردهای موجود است.

مزایا درست کردن پیتزا سوکا:

  • اگر نمی توانید پوسته پیتزا معمولی بخورید بدون گلوتن
  • منبع خوبی از پروتئین و فیبر
  • ساخت آسان (بدون نیاز به مخمر یا زمان بالا آمدن)
  • همه کاره برای بسیاری از تاپینگ های سبزیجات

تاپینگ هایی که استفاده کردم – میگو، تره فرنگی و گوجه فرنگی – ادای احترامی به یکی از پیتزافروشی های مورد علاقه من است: انجیر. زمانی که در بوستون کارآموز رژیم غذایی بودم، من و دوست دخترم هر از چند گاهی ولخرجی می‌کردیم و در بیکن هیل غذا می‌خوردیم. ما همیشه نصف پورتوبلو و نیمی میگو تند با تره فرنگی می خوریم.

چاپ

ساعت نماد ساعتکارد و چنگال نماد کارد و چنگالپرچم نماد پرچمپوشه نماد پوشهاینستاگرام آیکون اینستاگرامpinterest نماد pinterestفیس بوک نماد فیس بوکچاپ نماد چاپمربع ها نماد مربعقلب نماد قلبقلب جامد نماد قلب جامد

شرح

سوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.


برای تره فرنگی:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1/2 فنجان تره بریده شده

برای پوسته:

  • 1 فنجان آرد نخود (که به آن آرد لوبیا گاربانزو نیز گفته می شود)
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 3/4 فنجان آب گرم

برای تاپینگ های باقی مانده:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 فنجان گوجه فرنگی کبابی
  • 1/2 میگوی نپخته کوچک یا متوسط، پوست کنده را بکوبید
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه


  1. فر را با دمای 450 درجه گرم کنید.
  2. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و تره فرنگی را به تابه چدنی اضافه کنید. در فر قرار دهید و به مدت 5 دقیقه بپزید و هر از گاهی هم بزنید.
  3. در حالی که تره فرنگی در حال پختن است; در یک کاسه بزرگ، آرد نخودچی، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، رزماری، 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه و 1/4 قاشق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید. به آرامی در آب گرم بریزید و هم بزنید تا خمیر نازکی به دست آید. بذار بشین
  4. با استفاده از دستکش فر، ماهیتابه را از فر خارج کنید. خمیر را روی تره فرنگی بریزید و آن را پخش کنید تا به همه طرف برسد. دوباره در فر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه بپزید.
  5. دوباره با استفاده از دستکش از فر خارج کنید. اطراف لبه های سوکا را با چاقو شل کنید. یک بشقاب بزرگ روی آن قرار دهید و ماهیتابه را برگردانید تا سوکا روی بشقاب قرار گیرد. سوکا را دوباره داخل ماهیتابه بریزید (حالا سمت پخته شده به بالا).
  6. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را روی آن بریزید. گوجه فرنگی و میگو سوخاری را روی آن پخش کنید. با 1/4 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه باقی مانده بپاشید. دوباره در فر قرار دهید و به مدت 5 تا 8 دقیقه دیگر یا تا زمانی که میگو پخته شود، بپزید.
  7. قبل از برش و سرو از فر خارج کنید و کمی خنک کنید (دستکش فر را روی دسته ماهیتابه نگه دارید زیرا مدتی داغ می ماند.)

این پیتزا سوکا در کنار یک سالاد دلچسب، 4 عدد را برای ناهار یا یک شام سبک سرو می کند.

سوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.  با میگو و تره فرنگی!  @tspbasilسوکا که با آرد نخود درست شده است، یک گزینه خوشمزه پوسته پیتزا بدون گلوتن است.  با میگو و تره فرنگی!  @tspbasil

آیا تا به حال با آرد نخود پخته اید یا طعم سوکا را میل کرده اید؟ خاطره ای از غذای سفر را با من به اشتراک بگذارید که در ذهن شما ماندگار شده است – من عاشق شنیدن این نوع داستان ها هستم!





منبع