خمیر پیتزا خانگی عالی – Fraiche Living


این دستور خمیر پیتزای خانگی کاملاً آزمایش شده و واقعی است و در عرض 2 ساعت آماده پخت است. از آن برای تهیه پیتزا یا کالزون های خانگی باورنکردنی استفاده کنید!

درست کردن خمیر خودتان بسیار رضایت بخش است و آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. برای نگه داشتن رویه ها، خمیر پیتزا کمی متفاوت از خمیر نان معمولی است. اضافه کردن آرد سمولینا خمیر را تقویت می کند، اما اگر آن را پیدا نکردید، می توانید از آرد همه منظوره برای جایگزینی همان حجم در دستور غذا یا یک آرد نان خوب (یا در حالت ایده آل، آرد تایپو 00) استفاده کنید. همچنین می توانید نیمی از آرد همه منظوره را با آرد سبوس دار جایگزین کنید تا در صورت تمایل کمی سالم تر شود!

خمیر پیتزای خانگی

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

از تحویل پیتزا صرفنظر کنید زیرا برای شروع فقط به چند ماده اولیه نیاز دارید! مواد و ابزاری که من برای تهیه این خمیر عالی استفاده می کنم عبارتند از:

  • آب ولرم
  • قند
  • مخمر خشک فعال
  • روغن زیتون
  • آرد سمولینا
  • آرد همه منظوره
  • نمک
  • پوست پیتزا
  • یک سنگ پیتزا
خمیر پیتزای خانگی

آیا به سنگ پیتزا نیاز دارم؟

ما در مورد پیتزا در اطراف خانه خود جدی هستیم، به همین دلیل است که روی یک اجاق پیتزا در فضای باز سرمایه گذاری کردیم. با این حال، هنگام پخت پیتزا در اجاق داخلی آشپزخانه، من همیشه از سنگ پیتزا استفاده کنید

اجاق‌ها و گریل‌های معمولی برای پخت پیتزا ساخته نشده‌اند، که معمولاً برای پخت کامل به سطح بسیار داغ نیاز دارد. یک سنگ پیتزا بازی را تغییر می دهد و به عنوان سطحی عمل می کند که حرارت بالا را در اجاق یا گریل نگه می دارد. هنگامی که به درستی استفاده شود، سنگ گرم می شود و زمانی که پیتزا روی سنگ قرار می گیرد، پوسته بلافاصله شروع به پختن می کند، شبیه به سبک پخت و پز یک اجاق پیتزا آجری سنتی!

اگر صاحب یک سنگ پیتزا نیستید، به سادگی از یک ورقه پخت واژگون شده استفاده کنید.

خمیر پیتزای خانگی

دستور پخت پیتزا

با استفاده از این خمیر به عنوان پایه خود می توانید به راحتی پیتزای ماجراجویی خود را انتخاب کنید! یک تنظیم پیتزا DIY ایجاد کنید: ترکیب قارچ و آویشن من را امتحان کنید، یا این را در نسخه جیبی پیتزا خانگی من امتحان کنید! اما اگر به ایده های دیگری نیاز دارید، می توانید ترکیب های رویه پیتزای مورد علاقه من را اینجا پیدا کنید! من همیشه یک کاسه پر از آروگولا را که در روغن زیتون و نمک ریخته شده است، در کنار پیتزاهایمان سرو می کنم (مثل پیتزای سالاد – باید آن سبزی ها را داخلش بریزیم!).

خمیر پیتزای خانگی

خمیر پیتزا خانگی 2 ساعته عالی

این خمیر پیتزا 2 ساعته بسیار آسان را برای مهمانی پیتزا بعدی خود درست کنید!

زمان استراحت 1 ساعت 30 دقایق

عناصر

  • 2 ½ فنجان ها آب ولرم
  • 2 قاشق چای خوری قند
  • 1 قاشق سوپخوری مخمر خشک فعال یا بسته های 1×8 اونسی
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 150 گرم آرد سمولینا 1 فنجان: به علاوه اضافی برای پخت و پز *
  • 550-800 گرم آرد همه منظوره 4- 5 فنجان (در صورت امکان از آرد تیپو 00 استفاده کنید)
  • 2 قاشق چای خوری نمک

دستورالعمل ها

  1. در یک پیمانه بزرگ، آب ولرم و شکر را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود. مایه را در آن بپاشید و بگذارید حدود 5-10 دقیقه بماند تا مایه شروع به تخمیر و حباب زدن کند. روغن زیتون را هم بزنید و کنار بگذارید.

  2. آرد سمولینا و 2 فنجان آرد همه منظوره را به همراه نمک در یک کاسه بزرگ بریزید و با همزن بزنید. یک چاه در مرکز ایجاد کنید.

  3. مخلوط خیس را داخل چاه بریزید و با چنگال یا قاشق چوبی هم بزنید تا خوب مخلوط شود. خمیر را به یک سطح تمیز آرد پاشی شده منتقل کنید و روی خمیر آرد اضافی بپاشید.

  4. خمیر را تقریباً 10 دقیقه ورز دهید تا خمیر صاف و کشدار به نظر برسد، در حین ورز دادن آرد اضافی اضافه کنید تا خمیر به دست و سطح نچسبد. خمیر هنگام کشیده شدن باید نرم و کشدار باشد (اگر درست کرده اید کمی سفت تر از خمیر نان من است).

  5. گلوله خمیر را در یک کاسه بزرگ چرب شده با روغن زیتون قرار دهید، روی خمیر را با آرد پاشیده، با یک حوله ظرف تمیز بپوشانید و در یک منطقه گرم و بدون کشش حدود 1-1 1/2 ساعت قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شده است خمیر را پانچ کنید. در این مرحله می توانید خمیر را یک شب در یخچال قرار دهید (با پوشش پلاستیکی یا موم زنبور عسل پوشانده شده و گهگاهی با منگنه خرد کنید) یا خمیر را به 4 تا 8 قسمت تقسیم کنید (بسته به اینکه چقدر پیتزا می خواهید) و اجازه دهید گلوله های خمیر در حالت استراحت قرار گیرند. فر خود را از قبل گرم کنید اگر خمیر خود را در یخچال قرار داده اید، حتما قبل از آماده شدن برای پخت، آن را به دمای اتاق برسانید.

  6. پس از آماده شدن برای پخت، فر را با بالاترین درجه حرارت (500 درجه فارنهایت برای اکثر فرها) گرم کنید و یک سنگ پیتزا را به مدت 20 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید تا از قبل گرم شود.

  7. با دستان خود، هر پوسته پیتزا را روی سطح صافی که با آرد سمولینا پودر شده است، فرم دهید و صاف کنید تا خوب و نازک شود. بهتر است این کار را مستقیماً روی پوست پیتزا (دسترویی که در آن رستوران های شیک استفاده می کنند) انجام دهید تا به راحتی به سنگ داغ منتقل شود. روی پیتزا را با مایه های دلخواه پر کنید.

  8. پیتزا را با احتیاط به سنگ منتقل کنید و حدود 8 تا 10 دقیقه بپزید تا پیتزا طلایی و پنیر حباب بزند. برش بزنید و داغ سرو کنید.

یادداشت های دستور غذا

*در صورت تمایل می توانید از آرد سمولینا صرف نظر کنید و فقط از آرد همه منظوره استفاده کنید.